Zomer (2): Sestig jaar foetbâl in St.-Anne

4 juli 2016 18:00

Het plaatselijke voetbal is in de maanden juni en juli in ruste. Dit betekent dat het ook redelijk stil is op de website van onze club. Daarom heeft de webredactie gemeend om wekelijks een oud-artikel uit ons clubbladverleden te plaatsen. Gekozen is voor 25 jaar geleden. Deze keer een aankondiging van de jubileumrevue van onze club. Die stond in ‘De Treffer’ van april 1991 en is geschreven door Douwe Zwart.

Na een lange periode van noeste arbeid is het dan 25 mei 1991 zover: de voetbalvereniging ‘St.-Annaparochie’ viert haar zestigjarig jubileum. Ter afsluiting van deze dag wordt er ’s avonds om 20.00 uur een voetbalrevue door eigen talenten van de voetbalvereniging in ‘Ons Huis’ opgevoerd.

Hierin zal het wel en wee de club tussen 1931 en 1991 voor het voetlicht worden gebracht. Deze revue is toegankelijk voor leden en oud-leden, senioren en A-junioren.

De overige jeugdleden dreigen buiten de boot te vallen. Er is echter besloten om de jeugdleden der vv ‘St.-Annaparochie’ uit te nodigen om de generale op vrijdagavond 24 mei 1991 bij te wonen.

Om gelijke tred te houden met de eigenlijke feestavond is er ook op vrijdag een verloting met (aangepaste) mooie prijzen voor de jeugd. Ook is er die avond een ploeg muzikanten (zonder naam) aanwezig om de avond luister bij te zetten…

Anno 2016
Alweer 25 jaar geleden… het voelt als de dag van gisteren… Schrijvers van de revue waren Gerrit J. de Jong en Douwe Zwart. Als we de volgorde van de vorige jubilea aanhouden, dan is het in 2021 weer tijd voor een jubileum. Immers, in 1981 was er een jubileumboek, in 1991 de revue, in 2006 een jubileumboek en dus… Wie van de huidige groep vrijwilligers deden er eigenlijk mee aan deze revue? Hieronder de namen: Greetje Schouten, Jan K. de Groot, Roelof van der Veen, Robert de Vries, Gerard Wijngaarden, Rinze van Kooten, IJde Stienstra, Anne Visser, Piet Bouma, Marten Dijkstra, Frans G. Groen, Ageeth Verhagen, Anneke Visser, Rin Westra, Petra van der Veen en Douwe Zwart.