Klien Sjiet (123): Goede en slechte reclame, Dirk’s rentree en bal vermist

5 september 2016 17:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 35.

Goede reclame…
In de Leeuwarder Courant van dinsdag staat een fraai interview met Olga Kolkman en Sido Postma over vrouwenvoetbal bij onze club. Dit is goede reclame voor de club. Hiermee wordt bovendien het vrouwenvoetbal van onze club nog meer op de kaart gezet.

… slechte reclame
Is ook wat: word je gevraagd om een stukje te schrijven voor de weekkrant ‘Van Wad tot Stad’ over het eerste elftal, lees ik op woensdag ineens passages die niet van mij afkomstig zijn. Kijk, als men de tekst wil inkorten vanwege ruimtegebrek, dan heb ik er vrede mee, maar ga er niet nieuwe dingen bijschrijven. Ja, er mag wel iets bijgeschreven worden, maar dan op mijn bankrekening… Maar teksten toevoegen, en ook nog zonder mijn medeweten, dat doe je gewoon niet. Klaar. Dit betekent dat ik eens maar nooit weer een bijdrage aan deze krant lever. Ik vertrouw de krant niet meer.

Op de foto
Binnenkort worden alle teams weer op de foto’s gezet. Fotograaf Jelke de Jager is er klaar voor. Als je iemand ziet aankomen met een fotocamera, duw je haar dan vlug in model.

Afúk
Poeh, het is al even wennen, hoor, die nieuwe benamingen van de jeugdteams… MO11-1 bijvoorbeeld… Of: JO11-4. Het lijken wel codes van een kluis. Het begint nu langzaamaan te wennen, maar in het begin dacht ik echt dat ik Afúk-Fries aan het lezen was.

Dirk’s rentree
Nadat Dirk Andringa vorig seizoen zijn achillespees scheurde en daardoor maandenlang zijn geliefde hobby niet kon uitoefenen, maakt hij op donderdag zijn rentree. En met z’n team, Zondag 3, wint hij met 5-0 van Stiens. Dat is nog eens een heerlijke binnenkomer.

Vermist
Het derde… Daar vindt die donderdag nog iets opmerkelijks plaats: de wedstrijdbal raakt zoek. “Nou en? Dat gebeurt soa faak.” Is ook zo, maar aanvoerder Klaas Hessel Bijlsma hangt affiches op in de kantine. De tekst is humoristisch:

Vermist

Onze Derbystar is sinds de bekerwedstrijd van donderdag 1 september verdwenen en is het laatst gesignaleerd bij het hoofdveld van ‘De Waaie’. Mogelijk is hij ontvoerd of verdwaald geraakt.

Hij is slechts een week oud en kan waarschijnlijk niet zelfstandig thuiskomen. De bal is wit met goud en heeft kenmerkende zwart/witte vlekjes in de vorm van S3.

Hij reageerde goed op de roepnamen: “Ja, hier!”, “Nu! Nu! Nu!” en “”Tweede paal!”

Wie o wie heeft hem gezien? Tips graag doorgeven op 06-27333985. Alvast bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet, Klaas Hessel, Zondag 3

Verder staat er een afbeelding van een bal bij met het onderschrift: “De laatst genomen foto van net voor de wedstrijd.”

Uitstekend begin
Vrouwen 1 begint uitstekend in de eerste klasse, want thuis wordt verdiend met 3-0 van ONS gewonnen. Het is ONS Sneek, hoor. Is ook zo, maar ik vind dat dubbelop. ONS staat voor Oranje Nassau Sneek. Dan is het onzin om daar nog eens Sneek achter te zetten, ook al is het de officiële naam.

Vacatures
Iedere club heeft behoefte aan meer vrijwilligers. Daarin is onze club geen uitzondering. Sinds vorige week staat er op onze site ‘Vacature van de week’ in de hoop dat dit reacties gaat opleveren. En het heeft resultaat! Op de vacature van gastheer/gastvrouw bij de thuiswedstrijden van de jeugd kwamen twee reacties en de oproep deze week om meer kantinevrijwilligers levert twee nieuwe kantinevrijwilligers op. Klasse! Dit betekent echter niet dat er met die twee reacties per vacature deze vacatures niet meer openstaan. In tegendeel: we zijn op zoek naar veel meer vrijwilligers voor deze beide functies. Schroom niet, maar meld je aan!

Tot de volgende week.