Super begin beker en competitie voor Vrouwen 1!

6 september 2016 20:15

Hier is die dan, het eerste wedstrijdverslag van Vrouwen 1, een taak die mij door mijn ‘LIEFTALLIGE’ teamgenoten is toebedeeld :).

Na de zomerstop zijn de vrouwen inmiddels begonnen met de bekerwedstrijden en de competitie. Vorig jaar zijn we als dames gepromoveerd van de 2e naar de 1e klasse, hierdoor was voor ons al snel duidelijk dat we dit jaar aan de bak moeten.

De selectie van de Vrouwen is niet veel veranderd ten opzichte van vorig jaar. Pytrik is er als versterking bij gekomen en Daisy en Emma zijn gestopt bij Vrouwen 1.

Er is dit jaar vroeg begonnen met de voorbereiding, er is veel getraind en er zijn een aantal oefenwedstrijden gespeeld om zo klaar te zijn voor de beker en competitie. Enig minpuntje aan de voorbereiding is de blessure van Francien, zij heeft haar pols gebroken tijdens de oefenwedstrijd tegen Bergum. Hierdoor moet haar arm minimaal 6 weken in het gips.

In de beker waren de dames gekoppeld aan Vitesse ’63, V.V. Heerenveen en Unicum.

De eerste wedstrijd moest gevoetbald worden tegen Vitesse ’63, dit werd een wedstrijd met veel goals. Na in de 12e minuut op voorsprong te zijn gekomen door een goal van Esther, stonden de dames 10 minuten later 2-1 achter. Gelukkig was deze achterstand van korte duur en werd het voor rust nog 2-4 voor de dames van St.-Anna door goals van: Veronique, Femke K. en Femke R.. Na rust is de voorsprong eigenlijk niet meer in gevaar gekomen en liepen de dames zelfs uit tot 2-5 door een kop goal van Miranda uit een corner. Dit was natuurlijk een goede start van de beker.

De tweede wedstrijd tegen Heerenveen was even een andere wedstrijd. De dames van Heerenveen zijn namelijk de beloften van SC Heerenveen, spelen Hoofdklasse en trainen 5x per week. Dat is toch wel even een verschil… De dames konden tot de rust goed stand houden, de stand bij rust was dan ook maar 0-2. In de tweede helft werd het lastiger en lastiger en wist Heerenveen nog een aantal keer te scoren, de eindstand was 0-9.

Maar door het goede eerste resultaat en het terugtrekken van Unicum zijn de Vrouwen gewoon door in de beker. Op naar de volgende leuke tegenstander.

Na al die bekerwedstrijden begon afgelopen zaterdag eindelijk de competitie, thuis moesten de dames het opnemen tegen ONS Sneek. Voor dit duel was de hele selectie compleet, naja op een aantal geblesseerde kneusjes na dan haha.

De opstelling voor het eerste duel: Joyce, Ilse (’88. Natasja), Jildou, Pytrik, Tamara, Femke R., Esther, Olga, Lisa-Marije (’75. Roxana), Veronique (’84. Berber), Miranda.

De dames begonnen erg goed en kwamen al na 3 minuten op een 1-0 voorsprong door een mooie goal van Veronique, zij wist de bal over de keepster heen te schieten van een meter of 25-30. Vanaf het begin van de wedstrijd was meteen al duidelijk dat de dames van St. Anna beter in de wedstrijd zaten dan ONS Sneek. Dit resulteerde in de eerste helft dan ook in een aantal kansen. Olga, kwam 1 op 1 met de keeper te staan door een hakje van Veronique maar werd neergehaald in het doelgebied (penalty werd niet toegekend), Veronique en Miranda. Ook ONS was 1x heel gevaarlijk. Ondanks alle kansen was het bij rust nog maar 1-0.

In de tweede helft was de situatie eigenlijk ongewijzigd, St.-Anna was de bovenliggende partij. In de 56e minuut kwamen de dames dan ook op een 2-0 voorsprong door goed terugleggen van Miranda op Femke R.. Gedurende de tweede helft waren er nog kansen voor: Veronique, Miranda en Esther. En viel uiteindelijk de 3-0 ook nog door een goal van Femke R..

Deze verdiende overwinning is een super goed begin van de competitie, op naar volgende week :).

Lisette