Gelijkspel voor Vrouwen 1 (nou ja in de tweede helft dan :))

11 oktober 2016 18:45

Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Be Quick ’28 VR2 op het programma. Met de nieuwe smaken van Tony Chocolonely, M&M’s, snoepjes, bananen en appels (ja, het is wat een rare combinatie) in de busjes geladen gingen de dames op weg naar Zwolle voor een zware uitwedstrijd.

Doordat er een aantal dames geblesseerd zijn en er een aantal dames moesten werken, hadden de dames zaterdag maar 12 man.

St.-Anna begon in de volgende opstelling: Joyce; Ilse, Jildou (46. Femke K.), Pytrik, Natasja; Lisa-Marije, Francien, Olga, Esther; Femke R. en Miranda.

Het zou fijner zijn om de eerste 5-10 minuten van de wedstrijd te vergeten en ongedaan te maken, helaas kan dat niet. In de eerste 10 minuten van de wedstrijd komt St.-Anna namelijk 2-0 achter, door 2 soortgelijke goals (een voorzet van rechts en spits die voor de man komt en de bal binnen tikt).

Na de eerste 10 minuten blijft Be Quick de betere ploeg in de eerste helft, ze voetballen beter maar krijgen geen uitgespeelde kansen. St.-Anna is een beetje slordig in balbezit en weet hierdoor dus ook geen kansen te creëren.

In de rust wordt er gewisseld en komt Femke K. in de ploeg voor Jildou. De tweede helft begint een stuk beter voor de dames van St.-Anna dan de eerste helft. De dames weten de tegenstander onder druk te zetten en duels te winnen, hierdoor wordt het in de verdediging van Be Quick een stuk onrustiger. Ondanks de druk weet de linksvoor van Be Quick een voorzet in te koppen, 3-0. St.-Anna blijft druk zetten en creëert kleine kansen, die nog wat beter uitgespeeld hadden kunnen worden.

In de 80ste minuut wordt het druk zetten beloond en weet Olga met een afstandsschot te scoren na geklungel in de verdediging van Be Quick. Het blijft echter niet lang 3-1, want een minuut later benut Be Quick een penalty. Wel weet St. Anna nog een goal te maken (na wederom niet helemaal goed uitverdedigen van Be Quick), Femke K. tikt de bal langs de keeper en rondt daarna beheerst af, 4-2.

Dus helaas werd er zaterdag verloren, maar de 2e helft biedt zeker goede perspectieven voor de komende wedstrijden. Op naar de volgende wedstrijd.

Lisette