Klien Sjiet (131): Bekerloting, mispoes, Helga’s soos en uitreiking presentatiegids

31 oktober 2016 13:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 43.

Tandarts met stip en streep (1)
Je hebt wel andere dingen om je mee bezig te houden, zou je denken als je woensdagochtend in de wachtkamer van de tandarts zit. Nou beste lezers, deze columnist let zelfs dan op de details. Er dient een gezondheidsverklaring (waarom dit ineens moet, is mij ontgaan; toch de zenuwen?) ingevuld te worden. En daarop staat het: St.-Annaparochie met een stip en een streep. Klasse! Fier en met een grote dosis zelfvertrouwen stap ik vervolgens de kamer van de tandarts in.

Bekerloting
Dinsdagavond is de bekerloting voor de overgebleven seniorteams van onze vereniging. Welnu, de traditie zet zich voort: wederom speelt het eerste een uitwedstrijd en opnieuw betreft het een zaterdagclub waardoor er op zaterdag gespeeld gaat worden: Drachtster Boys.  Drachtster Boys is een mooie tegenstander en deze wedstrijd vindt op zaterdag 19 november a.s. plaats. Zondag 2 is overigens vrijgeloot en zit daardoor reeds in de koker voor de derde ronde.

Hok
De frijdedoffendploeg heeft deze week uitbreiding van uren gekregen. Het hok tussen het hoofd- en B-veld wordt namelijk geverfd. Maar eerst moet er geschuurd worden. Logisch wat ik nu schrijf: je gaat immers niet eerst verven en daarna schuren. Het hok is nog niet af, maar het hok ziet er binnenkort weer als nieuw uit.

Sponsordoek
Sinds deze week hangt er een immens groot doek van sponsor Albert Heijn Wassenaar in de ballenvanger aan de oostkant. Bij de column is een foto bijgevoegd van dit doek in de ballenvanger.

Het tweede is zondag vrij, zo staat er vrijdagavond op onze site te lezen. Tegenstander Groninger Boys 2 heeft zich namelijk uit de competitie teruggetrokken, zo staat er als reden vermeld. Op z’n zachtst gezegd opmerkelijk dat een team uit de eerste klasse uit eigen beweging de competitie verlaat. Bovendien zijn er veel meer seniorenteams bij deze Groninger club. Maar waarom er dan niet een lager team uit de competitie wordt gehaald, weet ik uiteraard niet, want zoveel weet ik niet van die club. Wat ik wel van deze club weet is dat de club al jaren bekend staat dat men de spelers van de eerste selectie betaalt.

Mispoes
Ouwe Syl lijkt er vrijdagavond helemaal klaar voor te zijn: een grote selectie, meegereisde supporters en zelfs een bestuursdelegatie. Waar klaar voor? Om kampioen te worden van de 35plus-competitie. Maar dit scenario komt niet uit, want St.-Anna weet op eigen sportpark alle wedstrijden te winnen en wordt zodoende de kampioen van de najaarsreeks. Het zoveelste kampioenschap van dit team, maar het feest in de kantine is er niet minder om. Bij Ouwe Syl trouwens ook niet, want zij blijven tot sluitingstijd hangen. Daarin tonen zij zich wel de beste.

Zonnig
Wat een geweldig weer is het zaterdag! Het lijkt wel lente, maar helaas krijgen we eerst nog de herfst en de vermaledijde winter. Maar goed, die zaterdag is het nog genieten van een zonnige dag. De F1 speelt die ochtend in ‘De Waaie’ tegen Harlingen en staat bij rust met 1-3 achter, maar na de rust is de columnist er getuige van dat het team van coach Paulus Akkerman deze achterstand weet om te buigen in een 5-3 overwinning. Voor dit team is het dus een dubbele zonnige dag.

Helga’s soos
En natuurlijk daarna even een bakje koffie halen in de kantine en even een bezoekje brengen aan de soos van Helga de Jager in de bestuurskamer. Helga heeft vandaag namelijk ontvangstcomité. In deze ruimte is het altijd even lekker ouwehoeren en ontspannen. Ik kijk om mij heen en constateer dat er mensen in deze ruimte zitten die ruim dertig jaar geleden ook al regelmatig in ‘De Waaie’ te vinden waren. Namen, ik wil namen! Krijg je: Jelle Posthumus, Coos van Kooten, Gerrit Minnema en de columnist.

Uitreiking presentatiegids (1)
Bij onze vereniging heb je drie personen met dezelfde naam: Jan J. de Groot, Jan K. de Groot en Jan de Groot. En om laatstgenoemde gaat het deze week. Jan, leraar lichamelijke opvoeding, krijgt zondagmiddag uit handen van voorzitter Ronald Riemersma het eerste exemplaar overhandigd van de nieuwe presentatiegids. Jan is aan zijn zeventiende (!) seizoen bezig wat betreft vrijwilligerswerk voor het vrouwen- en meisjesvoetbal bij onze club. Daarbij komt dat de rode draad van de gids vrouwen in het voetbal is en dat rechtvaardigt nog meer dat het eerste exemplaar voor Jan is die dus al jaren uitstekend werk verricht.

Uitreiking presentatiegids (2)
Niet alleen Jan krijgt een exemplaar overhandigd, ook Rinse Kuiken van autobedrijf Kuiken krijgt het eerste exemplaar aangeboden. Rinse is al jarenlang een trouwe sponsor. Wil je meer weten over Rinse? Over het bedrijf en/of zijn voetballoopbaan, neem dan de informatiegids ter hand, want daarin staat een uitgebreid interview met hem.

Tandarts met stip en streep (2)
Nog even terugkomend op het begin van de column: er hoefde bij de tandarts gelukkig niets te gebeuren. Dan kan ik meteen het andere ook nog even aanhalen; ook al heb ik het al veel vaker gemeld: St.-Annaparochie schrijf je dus zo. Met punt en dan een streep en zonder spatie.

Tot de volgende week.