Vrouwen 1 wint streekderby

8 november 2016 16:30

Vorige week wisten de dames van St.-Anna hun uitwedstrijd tegen Be Quick Dokkum te winnen en wilden hier uiteraard tegen Stiens een goed vervolg aan geven. St.-Anna moest het afgelopen zaterdag dus opnemen tegen Stiens, een echte derby.

St.-Anna begon in de volgende opstelling: Joyce; Francien, Jildou, Pytrik, Ilse; Natasja, Olga, Esther; Lisa-Marije (Berber), Miranda en Femke R. (Femke K.).

De dames van St.-Anna begonnen heel scherp aan de wedstrijd en zaten er kort op, hierdoor kwam Stiens niet echt aan voetballen toe. In de 8e minuut kreeg St.-Anna een vrije trap, deze vrije trap werd door Pytrik mooi achter de verdediging gelegd waarna Jildou de bal (met buitenkant rechts) achter de keeper van Stiens wist te werken, 1-0. Aan dit goede begin werd in de 15e minuut een vervolg gegeven. Na een voorzet van Esther vanaf links kopte Miranda de bal mooi in de hoek van de goal 2-0. Tot de rust hebben beide teams niet heel veel andere grote kansen weten te creëren, en dus gingen de dames met 2-0 de rust in.

Na de rust probeerde Stiens St.-Anna onder druk te zetten, ze voetbalden verder naar voren en creëerden hierdoor ook een aantal kansen. Echter werden deze kansen niet benut en redde Joyce een aantal keren goed op een schot van de dames van Stiens. In de 82e minuut werd het zelfs nog 3-0 voor St.-Anna, na een lange bal van Esther wist Femke R. de keepster van Stiens met een mooi afstandsschot te verschalken. Hierna werd een vrije trap van Pytrik nog net over getikt door de keepster van Stiens en wist Stiens in de laatste 5 minuten van de wedstrijd nog wel de 3-1 te maken.

Echter kwam de overwinning van St.-Anna na de 3-1 niet meer in gevaar en wist St.-Anna ook deze wedstrijd te winnen, een echte teamprestatie. Dat zijn 2 mooie overwinningen op een rij en deze overwinning was gezien de inzet van alle dames ook zeker terecht.

Op naar volgende week, dan staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. Dan moeten de dames het opnemen tegen Oranje Nassau.