JO11-1 najaarskampioen!

5 december 2016 17:45

Met de nodige zenuwen en verwachtingen reden we zaterdagochtend 26 november jl. naar Bolsward. Om 10.15 uur startte daar de beslissende wedstrijd tegen Bolsward.

Tekst: Doutzen Oppers

Bij een gelijkspel of winst was St.-Anna JO11-1 najaarskampioen. Bolsward moest de wedstrijd per se winnen, wilde het team kampioen worden.

Zoals wij als supportende ouders aan de zijlijn al tegen elkaar zeiden: “We (ze) zijn diesels en komen wat traag op gang”, want algauw stonden we met 3-0 achter. Dit maakte niet dat ze zich uit het veld lieten slaan, want de ruststand was 3-2.

Het was een spannende wedstrijd. Over en weer waren er kansen en aan het einde van de eerste helft en in de tweede helft had St.-Anna meer geluk dan aan het begin van de wedstrijd, want de 3-3 werd gemaakt toen een supporter van Bolsward, naast de Bolswardgoal, er na een gemiste goal voor zorgde dat de bal weer terug het veld in kwam en er van daaruit gescoord werd.

Terecht kampioen na 5-3 winst in een fanatieke en spannende wedstrijd waar beide teams aan elkaar gewaagd bleken!

Siebrit, Jordan, Jelvin, Stefan, Terence, Jelmer, Jildert, Luuk, Jorn, Niek: van harte gefeliciteerd!