Leovardia F1 - St.-Anna F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 06

19 september 2015 9:45

Onbekend

Na de winst van vorige week tegen Frisia stand ons opnieuw een pittige wedstrijd in leeuwarden wachten. Leovardia hadden we reeds in de beker getroffen en gingen toen met 4-1 kopje onder.

Het zou vandaag allemaal anders lopen.....

Opstelling St. Anna F1: Keeper: Quinten; Rechtsback Tim; Centrale verdedigster Tessa; linksback Hjalmar; Linksmidden Jorn; Rechtsmidden Jesse; Spits Rens; Owen eerste reserve.

Onder een stralend zonnetje trapten de gastheren af voor de eerste helft. Direct zat St. Anna er bovenop en vloog het spel heen en weer. Halverwege de eerste helft werd Rens goed vrijgespeeld door Jesse en maakte Rens met een strak schot de 1 - 0.

Lang van deze voorsprong kon St .Anne niet genieten want een paar minuten later werd er door de spits van Leovardia gelijk gemaakt. Keeper Quinten was kansloos.

Zo bleef het deze eerste helft erg spannend. Er werd goed gevoetbald. Strakke verdediging en goed veldspel van midden veld en aanval.

Na wederom een goed opgezette aanval kreeg Jesse de bal op het middenveld en kreeg alle ruimte om te schieten. Hij aarzelde niet en met een prachtig afstandsschot maakte hij de 1-2. Een paar minuten voor rust deed zich dezelfde situatie zich voor en bracht Jesse het verschil op twee doelpunten 1-3.

Een erg knappe eerste helft!

In de tweede helft had St. Anna meer moeite om het spel te maken. Ook nu golfde het spel heen en weer, maar naarmate de wedstrijd vorderde werd Leovardia sterker en drukte

St. Anna naar achteren.

Door goed keeperswerk van Quinten en doordat iedereen strak het duel inging, kreeg Leovardia geen echte doelkansen.

Het voortreffelijke optreden van Hjalmar, Owen, Jorn, Tim en zeer solide laatste vrouw  Tessa was een lust voor het oog. De balcontrole van Jesse en Rens bracht wat rust in het spel en kon de 1-3 voorsprong vast gehouden worden tot het laatste fluitsignaal.

Een topprestatie van het hele team!!

Menno en Eric