Blauw Wit F2 - St.-Anna F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 06

10 oktober 2015 11:50

Onbekend

Afgelopen zaterdag moest Sint Anna uit spelen tegen Blauw Wit. Op papier de makkelijkste tegenstander. Maar om kampioen te worden moet je ook winnen van de ondersten. St. Anna zat er vanaf de eerste minuut gelijk bovenop en door goed samenspel lag de 0-1 er al na 2 minuten in. Doelpuntmaker Jesse. Snel daarna leek de 0-2 in de maak. Opnieuw een schot van Jesse maar dit schot werd door de keeper goed gepakt. Niet veel later viel de 0-2 dan toch. Een mooie uittrap van Quinten belandde bij Jorn. Die wist zijn tegenstander handig te omzeilen en schoot de 0-2 binnen. Door de luxe van deze snelle voorsprong, liet Sint Anna de teugels wat vieren en kwamen er ook wat  kansjes voor Blauw Wit. Maar de schoten op goal misten precisie. Waar het op dat moment niet lukte voor Blauw Wit was het aan de andere kant wel raak. Een fraaie dribbel van Tim bracht de stand op 0-3. Even daarna leek Sint Anna dan toch een tegendoelpunt te moeten incasseren. Geheel onverwacht kreeg Blauw Wit een penalty. Een schouderduw door Jesse wordt door de scheids beoordeelt met een penalty. Deze wordt echter naast geschoten.  Uit de daarop volgende uittrap is het tot 4 keer toe prijsschieten op de goal van Blauw Wit maar helaas zonder succes. Met een comfortable 0-3 wordt er een beker Ranja gedronken.  Uit de rust gekomen begint Blauw Wit gelijk fel aan de 2e helft. Er onstaat vrijwel gelijk een gevaarlijke situatie voor de goal van Sint Anna. Quinten weet deze uitbraak van Blauw Wit onschadelijk te maken door zich mooi op tijd voor de bal te storten. Een waarschuwing voor Sint Anna. De spelers van Sint Anna bleken dit begrepen te hebben, want daarna is Sint Anna weer bij de les. Uit de daarop volgende aanval pikt Jesse een afgeslagen bal van Blauw Wit op en schiet schitterend in de kruising. 0-4. Het verzet van Blauw Wit is nu definief gebroken. Door het solide verdedigen van Hjalmar, Tessa en Jorn en de balafpakkers Jesse, Owen en Tim is het nu éénrichtingsverkeer naar de goal van Blauw Wit met de 0-5 als beloning voor dit harde werken. De spaarzame kansjes die Blauw Wit nog krijgt, worden door Quinten vakkundig gepareerd. Een paar minuten daarna is er een corner te nemen voor Sint Anna. Uit die corner van Jesse kopt Rens schitterend op de goal maar helaas voor hem belandt de bal op de paal. Tim is er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken. Het wachten is op nummer 6 en die valt er ook als Jesse een vrije trap van Blauw Wit goed opvangt en en prima pass aflevert aan Rens die het vervolgens behendig afmaakt. De wedstrijd is dan bijna gespeeld als Sint Anna nog een laatste aanval opzet. Een fraaie combinatie tussen Jesse en Rens eindigt met een schot naast de goal. Dit was meteen ook het laatste wapenfeit van Sint Anna in deze wedstrijd. Opnieuw dus 3 punten in de tas !!!