St.-Anne F1 - Blauw Wit F2

21 november 2015 9:00

Ate Bosch

Onbekend

Na een flitsend begin van de competitie stonden we na 6 wedstrijden op 18 punten, de volle buit dus. Uit de resterende 4 wedstrijden moest nog 2 maal gewonnen worden om het kampioenschap te kunnen vieren. Onze concurenten Stiens en Leovardia snoepten de punten van ons af zodat we met nog 2 wedstrijden vol aan de bak moesten met nog maar 1 punt voorsprong. Vorige week wisten we na een zwaarbevochten partij tegen Zeerobben de punten thuis te houden zodat vandaag, ook omdat Stiens gelijk gespeeld had tegen Leovardia, aan een punt genoeg hadden.
De spanning was vanaf de kopjes af te lezen. Blauw-wit F2 was de tegenstander en dit was nu net het team wat onderaan stond. Dit moest dus kunnen gezien de eerste wedstrijd die we bij blauw-wit al met 0-6 gewonnen hadden. Na de aftrap was al snel duidelijk wat de missie was en dat was volle bak erop en zorgen dat we feest konden vieren. Quinten stond weer als vanouds te keepen. Achterin met Tessa en Jesse is natuurlijk heerlijk voetballen. Dit is gewoon een blok wat weinig doorlaat. Na ongeveer 5 minuten was het Rens die zich mooi vrijspeelde en vanaf een meter of 15 de bal stijf in de kruising schoot. 1-0! Je zag de opluchting in het team. Blauw-wit kwam met een spaarzame uitval maar werd wel ontzettend gevaarlijk. Quinten had het oog er goed op en blokte deze aanval waarna Jesse goed kon uitverdedigen. In de daarop volgende aanval via Hjalmar en Jorn kwam de bal bij Tim. Die wrotte zich door de verdediging en maakte de 2-0! Hierna had Owen nog een paar afstand schoten die net wat richting misten zodat we met 2-0 de rust in gingen.
Na de ranja werd het al snel 3-0. Het was wederom Rens die zijn 2e maakte door hard door het midden de keeper te passeren na een prachtige steekpass van Owen. We bleven zeer goed voetballen en dit resulteerde dan ook in een schitterende aanval die via veel schijven bij Jorn terecht kwam. Hij bleef heel cool en prikte de bal mooi in de hoek langs de keeper. 4-0! Met een slotofensief mocht Jesse zijn goaltje ook nog meepikken. Hij omspeelde op sublieme wijze drie spelers van Blauw-wit om vervolgens de bal loepzuiver in de kruising te knallen. 5-0! Het kampioenschap kon gevierd gaan worden en dat deden de mannen en dame van trainer Erik Fletcher en coach Menno Hoekstra dan ook. De patat werd met veel vreugde opgegeten en het "We are the champions" klonk nog lang na in De Waaie.