Happy team (ZO 2) gematigd happy na gelijkspel bij ONB 3 in eerste bekerwedstrijd

ONB 3 (zon)

St. - Annapar. 2 (zon)

Jurre Brouwer (intikker)
Harry Keyzer (schot)

Mannen, 2, Groep 2 22

3 september 2017 10:00

Onbekend

Vandaag stond onze eerste wedstrijd van het seizoen op het programma. We speelden uit tegen ONB 3 voor de beker. Trainer Van Loon had ons gewaarschuwd voor een goede ploeg, dus van onderschatting mocht geen sprake zijn. In Drachten bleek dat trainer Van Loon niet was meegereisd naar ONB, hij bleek namelijk ziek te zijn. Eelke Idsardi nam zijn taak vandaag over.

Het was te merken dat we nog geen wedstrijd in de benen hadden. We waren slordig in de passing en maakten het de tegenstander ook niet erg lastig. ONB kreeg een aantal kansjes, maar Wouter keepte prima. Aan het einde van de eerste helft gingen we meer naar voren spelen en legden we ONB steeds meer onze wil op. Veel kansen kregen we echter niet.

In de rust werd de boel op scherp gezet, gevolgd door een paar kleine wijzigingen in opstelling en tactiek. Dit had direct resultaat, de eerste 15 minuten na rust waren we namelijk veel beter dan ONB. We kregen een aantal goede schietkansen, maar kregen ook het deksel op de neus. Uit een counter maakte ONB de 1-0. We reageerden al snel. Een prachtige aanval met een uitstekende steekbal van Menno op Julyan werd gevolgd door Julyan. Jurre was meegelopen en liep de bal binnen, 1-1. Vrijwel direct na deze prachtige goal mocht Harry aanleggen van zo’n 20 meten, 1-2! ONB liet zien niet te willen verliezen en drukte ons even achteruit. Een wonderbaarlijke situatie met uiteindelijk een lob over keeper Wouter heen betekende 2-2. Zo’n 10 minuten voor tijd schoot Menno vanaf 30 meter de bal binnen, 2-3! We leken de 3 punten over de streep te trekken en vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg Jurre een 100% kans om de wedstrijd te beslissen. Hij miste echter en ONB drong nog een keer aan. Een voorzet vanaf de rechterkant kon niet genoeg verwerkt worden en wonder boven wonder werd het 3-3. De scheidsrechter floot na de aftrap direct voor het einde van de wedstrijd.

Na afloop kwamen we tot de conclusie dat het resultaat teleurstellend was, maar zeker het begin van de tweede helft perspectief biedt voor een mooi seizoen. We hopen dit jaar zo hoop mogelijk te eindigen in de reserve 2e klasse. Een klasse met een aantal reisjes naar verre oorden (Roden, Oosterwolde), maar ook met een derby (SC Stiens). Op naar een mooi seizoen!

Om het verslag een beetje op te leuken volgt er een kleine prijsvraag. De eerste die het juiste antwoord op de vraag doorgeeft aan Frank O, wint een biertje in de kantine na de training op vrijdagavond. De prijsvraag luidt als volgt:

Bij het verslag is een foto toegevoegd. Welke (oud) speler of kaderlid van ZO 2 hoort bij deze foto?