Gosse en Siep de ‘missing links’? ZO 2 pakt eerste punten van het seizoen na 1-0 tegen Renado 2!!!

St. - Annapar. 2 (zon)

Renado 2 (zon)

Luc Meenderink (vrije trap)

Mannen, 2, 2e klasse A

8 oktober 2017 12:00

Sije van Dijk

Onbekend

Vorige week verloor ZO 2 ook de tweede competitiewedstrijd uit bij Gorredijk 2. Helaas is er geen verslag van die wedstrijd geschreven, daarom hier even een kort stukje over die wedstrijd.

De opdracht was om met elkaar als team verantwoordelijkheid te nemen en te laten zien hoe goed we konden voetballen. Met name in de eerste helft lukte dit tegen Gorredijk. Helaas wisten we in de eerste helft een 7-tal dikke kansen niet te benutten. Gorredijk strafte een missertje achterin genadeloos af en dus rustten we met een 1-0 achterstand. In de tweede helft werd de wedstrijd er niet beter op en ontstond veel chaos in het veld. We waren niet in staat om nog een doelpunt te maken en dus wederom geen punten.

Zondag 8 oktober stond Renado 2 thuis op het programma.  Renado had nog geen punten gehaald en had vorige week met ruime cijfers verloren van Frisia 3. We gingen er daarom vanuit dat er kansen lagen tegen dit team uit Sint Nicolaasga. We kregen uit de eerste selectie versterking van Erwin (terug van een blessure) en Gideon. Naast deze twee spelers uit de ZO 1 selectie stond zondag 8 oktober ook in het teken van de terugkeer van Gosse en Siep Koopmans. Gosse neemt met vaak de vlaggenstok ter hand en Siep neemt werkzaamheden als scout en analist voor trainer Van Loon voor zijn rekening. Beide heren zijn graag geziene gasten bij ZO 2, welkom terug!

Al snel bleek dat ZO 2 de lakens uit kon delen vandaag. Renado leed snel balverlies, waardoor de thuisploeg de bal veel kreeg en gevaarlijk kon worden. De kansen waren er echter niet veel, maar een voorzet van Rudolf die gemist werd door Harry en Gideon had zeker een beter lot verdiend. Aan de andere kant kwam het gevaar van de gasten alleen uit een vrije trap (naast) en een slippertje achterin (goed ingrijpen keeper Jelmer). Beide teams werden al snel gedwongen tot het spelen van de lange bal en dat zorgde voor een matige eerste helft.

Na rust leek de thuisploeg van plan om de duimschroeven aan te draaien bij de gasten. Renado werd teruggedrukt en ZO 2 werd steeds gevaarlijker, maar grote kansen kreeg het pas in de slotfase. In het laatste kwartier kreeg St. Anna een 3-tal enorme kansen, maar helaas werden deze niet afgemaakt. De wedstrijd leek te gaan eindigen in 0-0 tot ZO 2 een paar minuten voor tijd een vrije trap kreeg op de rand van het strafschopgebied. Gideon, Jort en Frank stonden alle 3 bij de bal, maar centrale verdediger Luc eiste de bal op.

Luc had zijn vader en moeder meegenomen en zij zetten even wat druk op de ketel: ‘Luc als je niet scoort, dan ga je vanavond zonder je PSV kousen naar bed!’ Luc fronste zijn wenkbrauwen, haalde diep adem en produceerde een harde schuiver waar de doelman van Renado geen antwoord op had: 1-0. Direct na het doelpunt zag iedereen een opgeluchte glimlach op het gezicht van de linkspoot. ‘Gelukkig, geen koude voeten vanavond’ was zijn reactie.

Na de 1-0 probeerde Renado het nog wel, maar gevaarlijk werden zij niet. Hiermee werd Luc de matchwinner bij St. Anna 2 – Renado 2!

EINDELIJK 3 punten!!

Na afloop was de stemming niet uitgelaten. Iederen vond dat we beter konden dan we vandaag hebben laten zien. Toch hebben we vandaag de 3 punten gepakt en daar mogen we blij mee zijn. De aanwezigheid van Gosse en Siep doet het team goed; waren zij dan de ‘missing link’? Komende week maar fanatiek trainen, zodat we zondag klaar zijn voor DIO Oosterwolde 2. Dit team heeft verloren van Jubbega (1-3) en LSC (4-1), maar gewonnen van Renado (1-3). De wedstrijd in Oosterwolde begint om 10.00 uur.

In het kader van de prijsvraag voor het biertje van de week deze keer wederom een foto. Tijdens het WC bezoek, inclusief free sauna, kwam ik een speler tegen die stiekem in een hoekje zat mee te gluren. Ik heb hem op de foto gezet, maar wie is het eigenlijk?