Na matige 1e helft, dominante 2e helft

Onder 15, JO15-1, 1e klasse 04

7 oktober 2017 11:15

B.D. Terpstra (Bond)

7 oktober 2017, 11.15, VV. St.Anna JO15-1 v DFC JO15-1 (Dronrijp)

De derde wedstrijd van St.Anna JO15-1 in de competitie werd matig begonnen. De ploeg zakte ver in, zoals de trainer wenste, en hield stand na een aantal malen dreigen van Dronrijp, echter kregen ze geen grote kansen en hield de verdediging van st.anna goed stand. Helaas ontbrak het in de 1e helft on de zuiverheid van passes. deze kwamen keer op keer niet aan en er kon niet een aanval opgezet worden, kant aantekening: in de warming-up kwam aanvoerder Jesse Kroondijk met de opmerking dat de wind behoorlijk was en het regenachtige weer was ook niet bepaald fijn. Dat st.anna had de wind tegen en kon moeilijk ballen verwerken. de wedstrijd gaat doelpuntloos de rust in wat gunstig is voor St.Anna, dat de wind mee heeft in de tweede helft. In de tweede helft van de wedstrijd is Raymon de Vries erin gekomen, nadat hij uitviel in de warming-up met last van zijn enkel, ook Sven Stapensea is binnen de lijnen gekomen op de rechtsback positie. Sven deed de wedstrijd mee met de C1 omdat zijn eigen team niet hoefde te voetballen. St. Anna trapt af en begint een aanval op te zetten door het midden, Raymon en Finn maken een flink aantal een-tweetjes en naderen al combinered de goal van de tegenstander. na een steekbal van Finn weet Raymon de keeper  te omspelen en schiet Raymon de bal vanuit een lastige hoek na 15 seconden in de tweede helft tegen de touwen! 1-0! een geweldige start van de tweede helft. St.Anna zakt weer wat in en laat Dronrijp opkomen; die nu de wind tegen hebben en het water uit hun ogen moet wrijven van alle regen. St. Anna kan nu wel de ballen goed verwerken en een aantal goede aanvallen opzetten die leiden tot de 2-0, en 3-0, en ook bij de 4-0 krijgt st.anna vrij spel. Na een lange bal achteruit kan Danilo zijn eerste goal dit seizoen maken door te scoren bij de 1 tegen 1 situatie met enkel de keeper voorzich. helaas schiet de bal van zijn voet bij het dribbelen en kan de keeper nog redden, maar de mee gesprintte Thomas Alberts kan daar van profiteren en schiet van een 25 meter met zijn verkeerde been de bal in een leeg goal, 4-0! even later maakt is het feest compleet met een 5-0 en staat het team na dit weekend op een gweldige 2e positie op de ranglijst in de 1e klasse! Met 7 punten uit 3 wedstrijden doet het team het keurig en heeft nu twee weekenden op rij geen competitie wedstrijd. Op 28 oktober wordt er weer gevoetbald in de competitie, dan is Leeuwarder Zwaluwen JO-15-1 de tegenstander. Ook deze wedstrijd is een thuis wedstrijd. 11.15 uur is de aftrap.7 oktober 2017, 11.15, VV. St.Anna JO15-1 v DFC JO15-1 (Dronrijp)