Streekderby eindigt in winst voor MO11 1

St. - Annapar. MO11-1

25 november 2017 9:00

Onbekend

Afgelopen zaterdag mochten de meiden van MO11 1 aantreden tegen Stiens. Met 9 speelsters vertrokken zij van de Waaie, echter in Stiens aangekomen werk Nynke niet lekker en moest zij met haar moeder weer terugkeren naar St. – Anne. We hopen maar dat ze zich snel weer wat beter voelt! Sianne stond als vaste keeper het doel te verdedigen, dat deed zij net als de eerdere wedstrijden van dit seizoen op geweldige wijze. In de achterhoede speelden Judith en Femke, op het middenveld Laura, Sanne en Jildou en voor maakten Amy, Suzan en .. het de tegenstander lastig. De eerst helft begon wat onwennig, leider Gerald kon helaas niet bij de wedstrijd zijn en daarom moest een moeder zijn taak waarnemen. Deze moest een beetje in haar rol komen… de druk was hierbij ook behoorlijk opgevoerd, omdat zij bij verlies gedwongen werd om mee te trainen.

Niet alleen de meiden van St- Anne waren wat onwennig, na 20 minuten scoorde de achterhoede van Stiens een prachtig eigendoelpunt.. Sneu voor Stiens, maar een mooie voorsprong voor ons. Helaas was deze van korte duur. Stiens dribbelde na de aftrap moeiteloos door het spelersveld van St – Anne en konden de bal achter Sianne in het net schieten. Een beetje flabbergasted speelde St.-Anne de eerste helft uit, gelukkig voor ons geen hoogstandjes meer van Stiens dus de rust in met een 1-1 stand. Na verkwikkende limonade en gedeelde pepernoten en ontbijtkoek begonnen de meiden aan een spannende tweede helft. Over en weer werden er leuke aanvallen opgezet, voor Sianne waren de schoten van Stiens gelukkig niet meer dan traningsballetjes. Laura en Jidou zetten een mooie aanval op touw die helaas uitmondde in een schot op de lat. De wedstrijd leek lange tijd te eindigen in een gelijkspel. Maar gelukkig na een prachtige pass van Amy op Sanne die de bal weer geweldig over de verdediging van Stiens wist te trappen kon Laura naar het doel dribbelen en de bal genadeloos in schieten.  De drie punten waren nog niet veilig voelden de meiden van St- Anne er moest nog goed verdedigd worden, gelukkig deden de meiden dit heel gedegen en konden de zwaar verdiende 3 punten mee in de tas naar St- Anne. Een geweldig resultaat voor een geweldig team meiden, daarbij een blije leidster die maandagavond lekker thuis op de bank kan blijven zitten. Volgende week spelen de meiden om 10 uur thuis tegen SJO DFC, het beloofd wederom een spannende wedstrijd te worden dus komt dat zien!!!