Vrouwen 2 speelt 1-1 tegen Birdaard

7 september 2013 12:45

Ruben Lautenbach

Onbekend

Vrouwen 2 moest de laatste bekerwedstrijd tegen het op papier sterke Birdaard en omdat we ook nogal wat speelsters misten door werk en blessures werd een zware wedstrijd verwacht.

Dat de praktijk soms anders is dan de theorie kon je al snel op het veld zien.

Onze dames waren fel, stoorden goed en wisten Birdaard steeds goed terug te dringen op eigen helft. In de diepte werden Jolanda, Berber en jade opgezocht en die waren actief maar konden nog net niet tot kansen komen.

St.Anna bleef aandringen en het was Carlien die in de 20e minuut een verdiend doelpunt maakte. Het was een prachtig afstandschot vanaf 25 meter precies in de bovenhoek.

Je zou verwachten dat St.Anna lekker door zou gaan met aanvallen, maar dat was niet het geval. Birdaard werd nu sterker en kwam een aantal keren gevaarlijk in de buurt van Joyce. Dit leverde in de 35e minuut een doelpunt op ook uit een afstandschot over Joyce heen precies in de hoek.

In de tweede helft waren beide teams even sterk en was Berber nog dicht bij een doelpunt, maar de keepster van Birdaard was attent. Birdaard was ook een paar keer dicht bij een doelpunt, maar onze verdedigsters Monet, Emma, Krista en Esmay speelden alle vier een prima wedstrijd en waren steeds op tijd om in te grijpen.

Toch leek het een noodlot in de 89e minuut toe te slaan toen Birdaard een penalty kreeg door een onschuldige handsbal. Joyce bleef echter koelbloedig op de lijn staan en pakte de slecht ingeschoten bal klemvast. Het bleef 1-1 en dat was een terechte uitslag. Het is nog even afwachten wie er doorgaat in de beker omdat Birdaard nog een wedstrijd moet spelen.