Vrouwen 2 start de competitie met complete off-day

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 08

14 september 2013 12:45

Onbekend

Na 3 goede bekerwedstrijden had iedereen zin in de competitiestart tegen Leovardia. De voorbereidingen waren goed, we waren compleet en de warming up zag er professioneel uit in de nieuwe inloopshirts gesponsord door Visbeek.

Toen er echter om 12.45 uur werd afgetrapt was het al na enkele minuten duidelijk dat er slap werd gespeeld, de passing slecht was, duels werden verloren en iedereen ruzie met de bal had. Coach Jan de Groot schreeuwde zich de longen uit het lijf en probeerde op die manier de scherpte terug te krijgen maar het hielp niet. Leovardia bouwde aanval na aanval op en kwam steeds dichter bij een doelpunt. In de 20e minuut was het raak toen er opnieuw slap werd verdedigd en Joyce kansloos was op een goed schot.

Ook dit doelpunt zorgde er niet voor dat de mouwen werden opgestroopt, want het bleef allemaal heel zwak wat de vrouwen lieten zien. Geheel tegen de verhouding in maakte St.Anna toch gelijk toen hun keepster de bal precies in de voeten van Jolanda schoot en deze fraai de bal in het doel schoot. Toen dezelfde jolanda voor de rust ook nog de 1-2 maakte leek het even toch nog goed te komen.

In de tweede helft was er echter geen enkele verbetering en kon Leovardia ongestoord de ene aanval na de andere opzetten en binnen 10 minuten hadden ze de achterstand omgebogen in een voorsprong. St.Anna wilde wel maar het lukte niet om in de wedstrijd te komen en het was Leovardia die volkomen verdiend uitliep naar een 5-2 overwinning.

Iedereen weet gelukkig dat we veel en veel beter kunnen en hopelijk lukt het volgende week om dit te laten zien in de thuiswedstrijd tegen Dronrijp.