Vrouwen 2 wint met 5-0 van nicator

26 oktober 2013 12:45

Hessel de weert

Onbekend

Na een zwakke competitiestart komt er de laatste weken meer strijd en voetbal in het team en als Jolanda van Kooten dan ook nog in vorm is dan is het voor elke tegenstander moeilijk voetballen tegen onze dames. Zaterdag werd Nicator met 5-0 kansloos terug gestuurd naar Leeuwarden.

Met een brede selectie van 16 speelsters begon St.Anna fel en agressief aan de wedstrijd tegen Nicator en dit gaf vanaf de eerste minuut druk op hun verdediging. Met Petra op mid-mid werden veel ballen onderschept en werd de voorhoede aan het werk gezet. In de 10e minuut werd Jolanda op links aangespeeld en zoals alleen Jolanda dat kan belande de voorzet in 1 keer in het doel, een mooi doelpunt.

Onze verdediging stond als een huis en alle pogingen van Nicator werden resoluut onschadelijk gemaakt door Tamara, Tesse, Krista en Emma. St.Anna ging door en in de 20e minuut was het opnieuw Jolanda die met een droog schot de 2-0 binnenschoot. Na wat wissels in het team was het de nieuwe spits Lysanne die prachtig de 3-0 maakte en dat was ook de ruststand.

In de 2e helft was er direct na rust een goede combinatie van Berber en Jolanda, maar werd het doelpunt wegens buitenspel afgekeurd. In het volgende half uur was St.Anna wel sterker maar leidde dit niet tot veel kansen. Gelukkig was er nog een opleving aan het eind en was het opnieuw Jolanda die de 4-0 en 5-0 maakte en dat gaf de overwinning nog wat meer glans. Een prima wedstrijd van vrouwen 2!!