St.-Anna geeft de wedstrijd in een paar minuten volledig weg

HODO 1 (zon)

St. - Annapar. 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse K

3 november 2013 14:00

Zwiers, F.

Onbekend

Verliezen van Hodo in Hollandscheveld had niet gehoeven, maar het gebeurde toch. Zoals de kop al aangeeft, gaf St.-Anna de wedstrijd in een paar minuten uit handen. Onoplettendheid bij de 2-1 en daarna zes minuten lang de organisatie verliezen, gaf weliswaar een geflatteerde uitslag van 4-1, maar al met al was de winst toch wel terecht voor Hodo. Zij waren namelijk toch wel feller dan de Bildtkerts en kregen daardoor meer kansen.

Naast de langdurige geblesseerden, moest trainer Arnold Haanstra het afgelopen zondag stellen zonder aanvoerder Sytze-Jorrit Jorritsma en de door studie verhinderde Jesse Offringa. Opstelling: Desmond Louwerens, Joris Kolkman (68. Bart Kuiken), Dirk J. Keizer, Geert Scheer, Frank Oosterhaven; Waling Westra, Pieter Jan Plat, Theo Valk; Ruben van der Leij (79. Etienne Kick), Klaas Jan Bijlsma en Jens de Haan (68. Jelte de Vries).

Beide teams begonnen aarzelend aan de wedstrijd met veel balverlies. Maar na zo’n kwartier nam Hodo het initiatief steeds meer over. Vooral omdat zij feller waren en daardoor altijd eerder bij de bal waren dan de St.-Annabuurters. Ook de zogenaamde ‘tweede bal’ was steeds voor de Drenten. Hierdoor liepen de spelers van St.-Anna voortdurend achter de feiten aan. Bovendien sprong de bal ook steeds van de voet af bij bepaalde spelers.

St.-Anna had het hierdoor moeilijk in die fase en de voorsprong voor Hodo was op dat moment terecht; alhoewel het doelpunt wel uit de lucht kwam vallen. Voor het doelpunt viel, had de thuisclub nauwelijks een kans gehad. In de 25ste minuut echter stuitte de bal via een polletje de andere kant uit en kon een voorwaarts van de thuisclub de bal in het lege doel schieten, omdat doelman Desmond Louwerens reeds het doel had verlaten met de intentie om de bal te onderscheppen.

Gelukkig was St.-Anna hierdoor niet aangeslagen en men begon zowaar beter te voetballen. De gelijkmaker in de 39ste minuut kon in die fase dan ook gezien worden als een verdiende. Ruben van der Leij bracht de bal fraai bij Theo Valk en laatstgenoemde stuurde met een mooie beweging zijn tegenstander het bos in en zijn voorzet werd op attente wijze door Pieter Jan Plat in het doel gewerkt: 1-1.

Dit gaf St.-Anna nog meer hoop om drie punten mee naar huis te nemen. Hodo leek, in iedere geval afgelopen zondag, niet over een wonderploeg te beschikken en de gasten roken daardoor kansen. En kansen kreeg St.-Anna ook om op voorsprong te komen. Dat lukte echter niet. Klaas Jan Bijlsma kreeg de grootste kans, maar deze werd niet omgezet in een doelpunt. Daarnaast had St.-Anna een strafschop moeten krijgen, nadat Jens de Haan in het strafschopgebied werd neergehaald. Scheidsrechter Zwiers wuifde een strafschop echter ten onrechte af.

En dan komen we bij de 68ste minuut. Of beter gezegd: de periode tussen de 68ste  en 74ste minuut. In deze korte periode scoorde Hodo liefst driemaal. Dit was geheel te wijten aan onachtzaamheid. Na de 2-1 verloren de spelers van St.-Anna de organisatie en enkele spelers liepen op posities waar ze niet hoefden te zijn. Achterin werd ‘open huis’ gegeven en dat resulteerde in zes minuten tijd in 4-1.

Hierna probeerde St.-Anna het nog wel, en dat is zeker te prijzen, maar eigenlijk was de wedstrijd gespeeld. Hodo schoot in de resterende tijd nog een keer tegen de paal, maar het bleef 4-1 voor de thuisclub.

Zondag 10 november a.s. zal er toch uit een ander vaatje getapt dienen te worden in de thuiswedstrijd tegen ONB. De gehele wedstrijd scherp zijn, hard werken, goed voetballen en de taken uitvoeren, dan pas kan de winst binnengehaald worden.