Vrouwen 2 wint met 6-0 van Rijperkerk

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 08

2 november 2013 11:00

Onbekend

Met 3 overwinningen uit de laatste 4 wedstrijden is vrouwen 2 bezig aan een goede reeks en stijgen de kansen om toch nog in het linker rijtje te eindigen. Dat is belangrijk voor de indeling na de winterstop.

Met een selectie van 14 speelsters gingen we al vroeg op pad richting Rijperkerk, want de wedstrijd begon om 11.00 uur. De weersomstandigheden waren prima en het veld lag er goed bij. Vanaf de aftrap nam St.Anna het initiatief en dit gaven ze de hele wedsrijd ook niet weer uit handen.

Dit leverde vooral de eerste helft veel kansen op. Het was Jade die in de 6e minuut goed doorliep op een diepe bal van Monet en in de kluts met de keepster verdween de bal in het doel. In de 10e minuut opnieuw een goede voorzet van Monet en nu was het Jolanda die fraai binnenschoot. Toen Jolanda in de 15e minuut uit een vrije trap raak schoot leek het er op dat het een heel hoge score ging worden, maar dit lukte niet. De passing was daarna zwak en het positiespel lukte niet meer goed. Er kwamen nog wel kansen voor Jolanda en Berber maar ze schoten recht op de keepster. In de 40e minuut was het toch weer Jolanda die de 4-0 voor de rust inschoot.

In de tweede helft was het positiespel opnieuw niet op peil en kwamen er ook minder kansen. Toch kwamen er nog 2 doelpunten. In de 65e minuut was het Monet die zichzelf goed vrij speelde en fraai de 5-0 maakte en in de 75e minuut was het Jade, die goed goed voorgaf op Berber en die kon de 6-0 maken.

Met nog 4 wedstrijden te gaan wordt het nog een spannende strijd om de 6e plaats.