St.-Anna terecht ten onder tegen Dieze West uit Zwolle

17 november 2013 14:00

Stundebeek, B.

Onbekend

Ziezo, St.-Anna heeft er weer een verre uitwedstrijd opzitten. Laten we positief beginnen. Het resultaat is dat namelijk niet, want in Zwolle verloren de Bildtkers op zondag 17 november jl. meer dan terecht van koploper Dieze West. St.-Anna had niet veel in te brengen en verloor met 6-1.

Eigenlijk dekt de inleiding de lading, maar dan zou het wel een heel kort verslag worden. Laten we eerst met de opstelling beginnen: Desmond Louwerens; Joris Kolkman (78. Dirk Jan Keizer), Geert Scheer, Jesse Offringa en Frank Oosterhaven (78. Frans Buurstra); Waling Westra, Theo Valk, Gerrit Strikwerda; Timo Bijma, Pieter Jan Plat en Jelte de Vries (68. Klaas Jan Bijlsma).

St.-Anna begon niet scherp aan de wedstrijd en dat is nog een understatement. De spelers waren eigenlijk steeds te laat bij de bal, al waren de spelers van Dieze wel aalvlug; en beweeglijk. Vooraf werd er nog zo op gehamerd om kort te dekken, maar de gehele eerste helft gebeurde dat zelden tot nooit. En tja, dan kom je continue in de problemen. Het was dan ook een spervuur aan aanvallen van de thuisclub. Wat heet: binnen zeven minuten was het al 2-0 voor Dieze.

Hier zou toch geen dubbele cijfers op het scorebord komen? Eén geruststelling: er was geen scorebord. Maar gelukkig werd het ook geen dubbele cijfers, omdat er na de rust een ander St.-Anna op het veld kwam te staan. Weliswaar nog steeds dezelfde spelers als in de eerste helft, maar nu wél met meer felheid en spirit in het spel. Het ontzag, wat er met name in het eerste deel van de wedstrijd aanwezig was, verdween in de tweede helft.

Terug naar de eerste helft die afgesloten werd met een 4-1 achterstand. Na de 3-0 in de 25ste minuut was het Timo Bijma die in de 38ste minuut een hoekschop van Jelte de Vries inkopte. Twee minuten later echter werd de rustand van 4-1 bereikt.

Zoals gezegd kwam er een beter en energieker St.-Anna uit de kleedkamer. Er werd fel gestreden om de bal, maar Dieze bleef verreweg de betere ploeg. Het team was gewoon een klasse beter dan de St.-Annabuurtsters die er een portie werklust tegenover stelde.

Omdat Dieze veel beter was dan St.-Anna kreeg die club de meeste kansen. Met name de rappe buitenspelers stonden aan de basis van de vele kansen. De Bildtse verdediging was echter een stuk stabieler geworden met sluitpost Desmond Louwerens als betrouwbare goalie.

In de 71ste minuut kreeg St.-Anna de mogelijkheid om de marge te verkleinen, nadat Geert Scheer in het strafschopgebied een duw kreeg. De toegekende strafschop werd helaas door Theo Valk gemist, nadat de keeper zijn schot had gepareerd.

En eigenlijk was toen de wedstrijd ook beslist. St.-Anna bleef weliswaar nog wel strijd leveren, maar de wedstrijd was gespeeld. In de laatste tien minuten scoorde de thuisploeg nog tweemaal waardoor 6-1 de eindstand werd.

Zondag 24 november a.s. speelt St.-Anna de inhaalwedstrijd in en tegen Dwingeloo. Dan moeten de spelers vanaf minuut één, af scherp en fel zijn. Met z’n allen ervoor gaan zonder te verslappen. Dan zit een positief resultaat er zeker in. Kwaliteit heeft het team in ieder geval genoeg.

Bovendien verdienen de trouwe supporters ook een zege op Dwingeloo. Deze supporters reizen iedere keer trouw af naar alle hoeken in en buiten de provincie om St.-Anna te steunen in uitwedstrijden. Ook deze keer waren er zo’n vijftien supporters naar Zwolle afgereisd. Fijn dat jullie aanwezig waren, want dat wordt door de selectie zeker gewaardeerd.