St.-Anna verliest in de laatste minuut van LSC

LSC 1890 1 (zon)

St. - Annapar. 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse K

8 december 2013 14:00

Kroon, A.

Onbekend

Het lukt trainer Arnold Haanstra nog steeds niet om met een volledig fitte selectie een wedstrijd te beginnen. Het nadeel hiervan is dat er een aantal A-junioren te snel ingepast moet worden in een team waarin zij hun eigen weg moeten vinden, omdat de rest van het team al genoeg aan zichzelf heeft en daarom deze spelers te weinig ondersteuning kan geven.

Tekst: Arie Bouma

De volgende spelers kwamen daarom bij het begin in het veld: Desmond Louwerens; Joris Kolkman, Jesse Offringa, Frans Buurstra, Frank Oosterhaven;Theo Valk, Waling Westra, Ruben van der Leijl Pieter Jan Plat, Klaas Jan Bijlsma en Gerrit Strikwerda. Scheidsrechter was de heer A. Kroon uit Groningen.

In de 1ste helft was het spel aan beide kanten onrustig waardoor er veel foutieve passes ontstonden. LSC was wel sterker dan St.-Anna, maar keeper Desmond Louwerens wist zonder problemen zijn doel schoon te houden. Het was in de 21ste minuut dat LSC voor het eerst een corner mocht nemen, maar ook die leverde niets op.

Zo nu en dan lukte het St.-Anna om enkele kleine prikjes uit te delen, maar ook de LSC-goalie kwam niet in moeilijkheden. Zo schoot Theo Valk een schot over het doel van LSC en wist Ruben van der Leij in de 41ste minuut niet te scoren, zijn schot kon vrij gemakkelijk door de keeper gevangen worden.

De weinige toeschouwers, waarbij de St.-Anna aanhang de overhand had, waren dan ook blij met het rustsignaal. Ondanks het toch redelijke weer had iedereen wel zin in iets warms.

In de 2de helft kwam St.-Anna redelijk goed uit de startblokken en via de vleugels probeerde men LSC te verrassen. Zo bracht Theo in de 51ste minuut uit een voorzet van Klaas Jan Bijlsma de keeper van LSC bijna in de problemen. Direct daarna een uitval van LSC waarbij het schot via de kruising over het doel ging.
Het spel golfde heen en weer, het tempo was hoger dan in de 1ste helft en beide verdedigingen werden behoorlijk op de proef gesteld.

St.-Anna had onder leiding van Jesse Offringa en Desmond Louwerens voorlopig alles nog onder controle en dit was ook wel nodig,daar LSC zo nu en dan steeds gevaarlijker werd.

Kevin Koers (A-junior) werd in de 61ste minut het veld ingestuurd voor Frank Oosterhaven en direct hierna was het St.-Anna die in de 63ste minuut wist te scoren. Via een ingooi van Gerrit Strikwerda naar Klaas Jan Bijlsma wist deze Pieter Jan Plat te bereiken en hij gaf keeper Casper Lemke het nakijken door een prima schot los te laten.

Voor LSC was dit het sein om het tempo van de wedstrijd nog meer te verhogen, waarbij men via de linkervleugel had vervangen door Marca da Silva. Deze speler was zeer snel, behendig en technisch goed onderlegd. De achterhoede van St.-Anna kreeg het hierdoor steeds moeilijker en een doelpunt kon bijna niet uitblijven.

In de 69ste minuut resulteerde dit dan ook in een terechte 1-1 van LSC. Op dat moment stond de verdediging van St.-Anna niet helemaal goed en hier maakte Da Silva gretig gebruik van waarbij hij Erwin Slik de kans gaf om de 1-1 aan te tekenen. Hierna werd Gerrit Strikwerda (enigszins geblesseerd) vervangen door Jelte de Vries.

Na de 1-1 gooide LSC alle remmen los en vooral Da Silva bleef een plaag voor de St.-Anna achterhoede. Zo was er in de 73ste minuut een schot op de lat en in de 75ste minuut een kopbal op de lat. St.-Anna kwam steeds meer in de problemen en kwam dan ook steeds minder vaak de middellijn over, alhoewel er ook voor St.-Anna nog wel enkele kansjes ontstonden hing de stand van 1-1 aan een zijden draadje. In de 80ste minuut werd Klaas Jan de Vries (uitgeblust) nog vervangen door Timo Bijma.

Het was de 89ste minuut dat Marco Da Silva zelf het vonnis voor St.-Anna tekende. Weer een flitsende demarrage over links wist St.-Anna niet te stoppen en zo lukte het hem om een venijnig schot links van het doel onhoudbaar voor Desmond in de kruising te jagen.

De strijd was gestreden. St.-Anna heeft lang de hoop gehad op een puntenverdeling, maar meer had er ook niet in gezeten. Jammer, maar zondag 15 december a.s. zijn er weer nieuwe kansen. GAVC komt dan in St.-Anna op bezoek en dat zijn altijd mooie onderlinge wedstrijden en wie weet is het dan weer een keer mogelijk om de drie punten in St.-Anna te laten.