Zeven- en elftallen
Alle teams van de vereniging worden bij de bond opgegeven voor het spelen van competitiewedstrijden. De elftallen spelen in de lengte van het hele voetbalveld en de zeventallen in de breedte.

De D-pupillen spelen, afhankelijk van het aantal spelers, op het hele of het halve veld.

Reserves
Bij de jeugd mag er doorlopend gewisseld worden. Dit gebeurt per toerbeurt.

Met uitzondering van de standaardteams (A1, B1 en C1) junioren mag er onbeperkt gewisseld worden, maar in enkele gevallen niet doorlopend.

Overigens gelden niet voor ieder team dezelfde regels wat betreft het wisselen van spelers tijdens wedstrijden. Hierover worden door de leiding en spelers goede afspraken gemaakt.

Bij het derde en vierde seniorenelftal en dames 2 mag er doorlopend gewisseld worden.

Competitie-indeling
In het seizoen worden er door de meeste pupillenteams twee reeksen gespeeld: voor de winterstop (najaarsreeks) en na de winterstop (voorjaarsreeks). De 1e elftallen (D1, C1 etc) spelen één competitie die begin september aanvangt en medio mei eindigt. Voor de meeste lagere teams hanteert de KNVB reeksen.

Wedstrijden
De desbetreffende leider brengt de spelers op de hoogte van de te spelen wedstrijden. Aan het begin van de competitie wordt er een competitieoverzicht van het desbetreffende team aan de spelers uitgereikt. Dit kan door een leider ook via de website gepubliceerd worden onder de knop Teams
Daarin kunnen echter wel enige mutaties optreden, zodat het verstandig is om iedere week het wedstrijdprogramma onze site en in de Bildtse Post goed in de gaten te houden.

Afmelden voor een wedstrijd
Indien een speler een keer, om welke reden dan ook, niet mee kan spelen, dan behoort hij/zij dit vroegtijdig door te geven aan de desbetreffende leider, zodat deze eventueel voor een vervanger kan zorgen. Vroegtijdig betekent voor het zaterdagvoetbal uiterlijk op donderdagavond en voor de zondagafdeling op vrijdagavond.

Er kan soms een situatie ontstaan waarbij men genoodzaakt is om zich op het laatste moment af te melden. Dit is dan overmacht.

Afbellen naar de kantine heeft geen zin, tenzij de desbetreffende trainer en/of leider daar aanwezig is. Afmelden bij het kantinepersoneel wordt in ieder geval niet als zodanig geaccepteerd.

Uiteraard wordt het als een zeer kwalijke zaak beschouwd als een speler zomaar wegblijft. Het team kan daardoor gedupeerd worden. Het gevolg daarvan kan zijn dat desbetreffende speler in de eerstvolgende wedstrijd niet mee mag spelen.

Vervoer
Voor het vervoer naar de uitwedstrijden wordt bij de jeugdteams medewerking gevraagd van de ouders. Meestal wordt er een vervoersschema opgesteld. Het vertrek is altijd vanaf sportpark De Waaie.

Vorige | Volgende