Trainingen

Frequentie en verplichting jeugd
Ieder team heeft minstens eenmaal per week training maar er wordt gestreefd naar tweemaal. Een en ander is afhankelijk van de beschikbaarheid van trainers. Over de deelname aan de trainingen geven de trainers aanwijzingen.

Bij de standaardteams van de junioren is tweemaal trainen in de week in principe verplicht. Deze trainingen staan onder leiding van een gediplomeerde trainer.

De spelers dienen tenminste een kwartier voor aanvang van de training op het veld aanwezig te zijn, zodat op de afgesproken tijd kan worden begonnen.

Afmelding
Mocht iemand een keer verhinderd zijn om te trainen, geef dat dan voortijdig door aan de desbetreffende trainer of leider.

Kan een speler structureel op de vastgestelde trainingsavond niet met zijn/haar eigen team meetrainen, dan bestaat de mogelijkheid om met een ander team, en dus op een andere dag, mee te trainen.

Afgelasting
Alhoewel het bij onze vereniging niet vaak voorkomt, kan een training, vanwege de slechte gesteldheid van het veld, afgelast worden. De spelers worden hiervan vroegtijdig op de hoogte gesteld middels een bericht op de website.

Keeperstraining
In overleg met de keeperstrainer bestaat er voor de keepers de mogelijkheid om extra te trainen.

Zaaltraining
Van december tot en met januari trainen de pupillen in de sporthal. Zodra het trainingsschema daarvan rond is, wordt dit bekend gemaakt op de site.

Mochten de winteromstandigheden aanleiding geven om langer indoor te trainen, dan wordt iedere betrokkene daarvan op de hoogte gesteld. De mogelijkheid bestaat dat ook de junioren en meisjes een keer per week indoor trainen.

Vakanties
Met uitzondering van de zomer- en kerstvakantie wordt er in de vakanties doorgetraind, tenzij anders door de trainer(s) aangegeven.

Proefleden
Iemand die nog geen lid is, mag een paar keer meetrainen. Op die manier kan hij/zij ervaren of voetbal de juiste sport voor hem of haar is.

De voorbije seizoenen heeft de voetbal technische commissie geleerd dat er gaandeweg het seizoen veel spelers, vooral pupillen, bijkomen. Natuurlijk is dat verheugend voor de club, want hoe meer leden, des te beter, maar organisatorisch en administratief dient alles wel overzichtelijk te blijven.

Sinds een aantal seizoenen is er voor alle categoriën een coördinator aangesteld. Bij hem/haar kunnen de ouders het aspirant lid ook opgeven. Vervolgens kan het aspirant lid een viertal proeftrainingen doen bij een door de coördinator aangewezen team.

Spelers die aan het begin van het seizoen of de eerste maanden van het seizoen lid worden, kunnen mogelijk pas met ingang van de winterstop in competitieverband spelen, te beginnen met de zaalvoetbalcompetitie en na de winterstop (maart) in competitieverband op het veld. Voor de winterstop worden deze (jongste) spelers de basisbeginselen geleerd.

Vorige | Volgende