Pupil van de Week: Fimme Postma

2 februari 2017 14:30

Er zitten talenten op ‘e Ouwe-Dyk, hoor. Daar mag de voetbalclub trots op zijn. Neem nu Fimme Postma. Deze fanatieke middenvelder van de F2 heeft een nooit aflatende werklust.

Natuurlijk wordt hij ook een beetje geholpen door zijn broer Jelmer, want het kan niet anders of de beide broers voetballen regelmatig samen achterhuis. En daar leer je de fijne kneepjes van het voetbalvak. Dit is trouwens wel een heel oud cliché: de fijne kneepjes van het vak…

Als je de voornamen van de spelers van de F2 er eens bij pakt, dan valt het op dat het allemaal echte voetbalnamen zijn. Hier komen ze: Wessel, Brandon, Jayden, Sianna, Jildou, Fimme, Patrick, Diezel en Jesmer.

Fimme’s favoriete club is sc Heerenveen en zijn idool is Martin Ødegaard. Zijn favoriete speler van het onze club is Erwin Riemersma.

Je zou verwachten dat zijn favoriete speler van onze voetbalclub vader René zou zijn. Vooral als je weet dat vader René (oud-speler van het eerste en thans spelend in het vierde), de leider is van de F2. Als hij zijn vader zou hebben genoemd, dan zou Fimme nooit gewisseld worden. Nooit? Nou ja, als je moe bent, moet je natuurlijk uitrusten en kun je beter even wisselen.

Wij wensen Fimme zondag 5 februari a.s. heel veel plezier en succes bij de wedstrijd van St.-Anna tegen Stadspark.