Clubregels

Behalve regels die reeds bij de verschillende artikels in dit bewaarnummer aan bod zijn gekomen, is er nog een aantal belangrijke regels, waarvan ieder lid goed nota dient te nemen. Hieronder noemen wij er een aantal.

Gedrag
Het spreekt voor zich dat verwacht wordt dat iedereen zich volgens algemeen aanvaarde normen en regels gedraagt. Bij een sportvereniging komen daar nog eens de regels van sportiviteit en de regels van de club bij. Voor, tijdens en na de wedstrijd en training dient iedere speler zich tegenover tegenstander, kader, medespelers en supporters correct te gedragen.

Het geven van het goede voorbeeld door volwassenen is van groot belang ten opzichte van de jeugdleden.

Tenue
Het tenue van de v.v. St.-Annaparochie ziet er als volgt uit: verticaal zwart-wit gestreept shirt, zwarte sportbroek/zwarte kousen. In het broekje en de kousen mogen geen andere kleuren voorkomen dan de boven aangegeven.

Verantwoordelijkheid tenue
Iedere speler is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen voetbaltenue. Het bestuur en de jeugdcommissie gaan er in ieder geval van uit dat dit in goede staat verkeert.

Scheenbeschermers
Het dragen van scheenbeschermers is door de voetbalbond verplicht gesteld. Alhoewel de regel niet zozeer betrekking heeft op de jongste jeugd, is het wel aan te raden om scheenbeschermers te dragen ook tijdens de trainingen

Douchen
Het is heel normaal dat iedere speler zich na de training en wedstrijd gaat douchen. Neem voor de hygiëne badslippers mee.

Regels accommodatie

1. Het is niet toegestaan om in de kantine en in de kleedkamers te roken.

2. Het is niet toegestaan om met voetbalschoenen de kantine te betreden.

3. Er mag geen glas- en aardewerk mee naar buiten genomen. Op het talud zitten is geen probleem, maar breng dan wel de glazen en/of kopjes terug naar de bar.

4. Zelf meegebrachte alcoholhoudende drank nuttigen in de kantine is niet toegestaan.

5. Het is niet toegestaan om alcoholische consumpties in de kleedkamers en rondom het veld te nuttigen.

6. Er wordt geen alcoholhoudende drank geschonken aan personen jonger dan 18 jaar.

7. Supporters dienen tijdens de wedstrijden achter de reclameborden plaats te nemen.