Pupil van de Week: Levi Swart

9 februari 2017 19:30

De ‘Pupil van de Week’ voor de thuiswedstrijd tegen Velocitas 1897 is Levi Swart. Hé, moet de eerste letter niet een ‘Z’ zijn. Of wacht: is het misschien een Bildtse naam? Laten we het daar op houden. Het Bildts is namelijk de gehele week al in het nieuws vanwege de petitie.

Petitie? Petitie? Wat is dat voor moeilijk woord? We kunnen het beter hebben over de positie van Levi in JO9-5. En de positie van Levi is heel opvallend, want hij is zowel keeper, verdediger en spits. Vroeger heette dat ‘Vliegende Keep.’ Maar het liefst is hij verdediger, bekent hij.

De trainer van JO9-5 is Peter Kampen en leider is vader Dedmer. Zijn favoriete voetbalclub is Real Madrid, omdat deze club koploper is en dan kan het niet anders of Ronaldo is zijn favoriete speler. Klopt dat Levi? Ja, dat klopt.

Zijn favoriete speler van vv St.-Anna 1 is Pieter-Jan Plat. Hij is de neef van de mim van Levi! En hij scoort vet vaak, aldus Levi.

Dat is een mooi bruggetje naar de link van de familie met de voetbalclub. Die is er al vanaf het begin van de jaren veertig van de vorige eeuw, toen overpake Jan voetbalde. Ook omme Jan Wiersma heeft gevoetbald. Hij stond in de jaren negentig in het doel.

Wij wensen Levi zondag 12 februari a.s. heel veel plezier en succes bij de wedstrijd van St.-Anna tegen Velocitas.