E3 Kampioen Futsal Noordwest Friesland

12 februari 2017 19:45

De E3 van Sint Annaparochie is afgelopen zaterdag op overtuigende wijze kampioen geworden in de zaal.

De deelnemende teams waren: St.-Anna, Berlikum, Dronrijp-Foarut Combinatie (DFC), St.-Jacob en Tzummarum. Er werd gespeeld in drie ronden van vier wedstrijden. De eerste ronde in St.-Anna werd de volle buit behaald, 12 punten. De concurrenten speelden vaak gelijk waardoor er al een ruime voorsprong genomen werd, want de nummer’s twee behaalden elk 5 punten.

Ronde twee, weer gespeeld in St.-Anna leverde in de vier gespeelde wedstrijden 10 punten op. Wederom lieten de concurrenten steekjes vallen waardoor de voorsprong nog groter werd. Afgelopen zaterdag werd de laatste ronde gespeeld in Tzummarum, en had de E3 aan 1 puntje genoeg om kampioen te worden. De eerste wedstrijd werd gewonnen met 1-0 van St.-Jacob, en was het kampioenschap een feit!

Toen moesten de heren en dame van Eric en Menno aantreden tegen Berlikum, wederom 1-0 winst. De derde wedstrijd werd verrassend verloren van DFC met 0-1 en de laatste wedstrijd werd weer gewonnen met 3-2 van Tzummarum. Het kampioenschap werd behaald met duidelijke cijfers, 12 gespeeld en 31 punten. Er was 10 keer winst, 1 maal gelijk, 1 verliespartij en een doelsaldo van +17. De volgende spelers hebben dit kampioenschap mogelijk gemaakt: Jan Sietse, Hjalmar, Rens, Tessa, Jesse, Quinten, Tonnis, Owen, Jorn en Tim.

Een Supporter.