Deze vrijdagavond is er van alles te doen in de kantine. Wees er ook bij!

1 maart 2017 21:15

Dat de winterstop nu echt over is, blijkt dit weekend al. Op zaterdag 4 maart a.s. gaat ook de competitie los voor de jongste jeugd en wordt het weer gezellig druk in ‘De Waaie’.

Trouwens, voor gezellige drukte hoef je niet eens te wachten tot zaterdag, want het belooft vrijdagavond 3 maart a.s. al een prachtige en gezellige avond te worden. Een volle kantine, zo lijkt het.

Vrouwen 30+
“O ja, jong, wat is d’r dan?” Nou, als eerste begint Vrouwen 30+ aan de competitie en start prompt thuis in ‘De Waaie’. Om 19.30 uur is de eerste van de drie wedstrijden van die avond. Ervaar de eerste lentegeuren van dit jaar en moedig de vrouwen aan in de strijd voor prolongatie van het kampioenschap van voor de winterstop.

Tapcursus
In de kantine is in die tussentijd een andere strijd losgebarsten. Nou ja, strijd… Het gaat dan wel over wie het beste biertje tapt die avond, maar de aanloop ernaartoe is ook zeer leerzaam. Veel kantinevrijwilligers hebben zich opgegeven om aan deze cursus mee te doen. Zij krijgen informatie en tips van een expert, in de persoon van Jan Bouma van Heineken, hoe je het beste biertje kunt tappen. Voorgaande jaren heeft geleerd dat het iedere keer een geslaagde avond is.

Trainen 1ste en 2de
Maar dat is nog niet alles, want de eerste en tweede selectie trainen uiteraard vrijdagavond ook en hebben na hun training ook wel zin in een drankje en een hapje. Zij worden dan verwelkomt door de personen die net een vergadering achter de rug hebben en even ontspannen aan de bar hangen. 35+ 1 en 2 En wat komt daar aan… Wordt daar een polonaise gelopen? Nee, daar is het nog te vroeg voor. Het is 35+ 2 van onze club. De spelers betreden als één groep de kantine. Zij hebben die avond in St.-Jacob de kleuren van onze club verdedigd in hun eerste speelronde. En haast in hun kielzog komen de spelers van 35+ 1 terug uit Berlikum waar zij hebben gevoetbald. Gezellig nazitten is in deze fase van hun voetballoopbaan belangrijker dan alle wedstrijden winnen. En kijk, daar komen de Vrouwen van 30+ al met natte haren de kantine binnen gewandeld.

Bijeen
Ja, mensen, deze verschillende groepen komen op vrijdagavond 3 maart a.s. in de kantine bijeen waardoor deze avond kan uitgroeien tot een gezellig festijn. En iedereen kan hiervan deelnemer zijn; dus zeker ook bezoekers aan de kantine die weliswaar aan geen activiteit hebben deelgenomen. Zij zoeken ontspanning na een drukke werkweek.

Kortom: iedereen is van harte welkom. Trouwens, iedere vrijdag is iedereen van harte welkom.