Klien Sjiet (149): AH ClubFund Actie, Bildts dictee, voetbaldagen vol en nepnagel

5 maart 2017 15:30

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 9.

Kunstgras veilig
Getverderrie, het schurkt maar door wat betreft de heisa over het kunstgras. Er hoeft maar een sprankje minder goed nieuws te zijn hieromtrent of onder andere de Leeuwarder actiegroep ‘Kom van dat gras af’ staat op de barricaden. Voor deze activisten is het niet te hopen dat die barricaden vervaardigd zijn van een bedenkelijk soort plastic dat de gezondheid kan aantasten. Maar goed, deze week komen er steeds meer berichten naar buiten dat spelen op kunstgras veilig is. Niet dat de korrels gezond zijn, maar je krijgt er geen ernstige ziekte van. Het is nu te hopen dat we deze discussie eindelijk eens kunnen afsluiten.

AH Wassenaar ClubFund Actie
De AH Wassenaar ClubFund Actie begint maandag. Een geweldige actie. Het is een bijzonder 1-2-tje tussen onder andere onze club en AH Wassenaar. Er kan gespaard worden voor leuke gepersonaliseerde Fanartikelen: https://youtu.be/uuEkIJWtVw4

Bildts dictee
Femke, olé! olé! Nou, nou, Jan, ben je verliefd? Nee, dat niet. Maar even serieus: dinsdagavond vindt het groot Bildts dictee plaats. Hieraan doet ook een aantal leden van onze club mee. Nee, de columnist niet, want die is één van de personen die het dictee van te voren heeft nagekeken op eventuele fouten. Dus ik ken de tekst uit de pen met al zijn valkuilen. En wie wordt de winnaar? Wie is in ‘De Struverij’ degene die het beste is in de Bildtse taal? Juist, Femke Keizer! Zij heeft geen enkele fout gemaakt. Ik herhaal: geen enkele fout gemaakt. Klasse!

Gezellig druk
Zoals verwacht is het op vrijdagavond behoorlijk druk. Tal van activiteiten staan gepland waaronder de tapcursus en Vrouwen 30+. Zowel de speelsters als de cursisten blijven hangen en zij krijgen later gezelschap van de spelers van de beide 35+-teams die terugkomen van hun competitie en de selectiespelers van de eerste en tweede selectie. De barmannen Wytze Roskam en Jelmer van der Zee hebben het dan ook zeer druk.

Vol
Vrijdagavond 18.00 uur start de inschrijving voor de AH Wassenaar Voetbaldagen en op zaterdagochtend is het maximum aantal deelnemers al bereikt. Ongelooflijk snel. Hierdoor zullen vast veel kinderen teleurgesteld zijn, maar het is niet anders.

Zaterdagochtend
Heerlijk om op zaterdagochtend vroeg eindelijk weer eens in ‘De Waaie’ rond te wandelen. De eerste keer sinds november, als ik het goed heb. Alle jeugdteams zijn nu aan de competitie begonnen. Daarom is het gezellig druk op het sportpark.

Nepnagel
Een paar jaar geleden gebeurde het in ‘De Waaie’ dat een speelster van onze club tijdens de wedstrijd een telefoon onder haar shirt vandaan haalde om vervolgens met haar mobieltje in de weer te gaan. Deze zaterdag vindt er weer iets opmerkelijks plaats: na afloop van de wedstrijd van MO15-1 is een speelster van St.-Anna druk aan het zoeken op het veld waar men zopas heeft gespeeld. Wat blijkt? Tijdens de wedstrijd is zij haar nepnagel verloren. En verhip, ze vindt de nagel weer terug. Gelukkig maar.

Vrij
Opnieuw is de wedstrijd van het eerste tegen Olyphia afgelast. Waren het de eerste keer de winterse omstandigheden die het veld in Noordwolde aantastten, deze keer is de regen de boosdoener. Nu het eerste is afgelast, betekent dit dat er op zondag geen enkel seniorenteam van onze club in actie komt, omdat alle teams een vrij weekend hebben. Volgende week wordt er echter weer volop gespeeld.

Tot de volgende week.