St.-Anna speelt gelijk tegen Ruinerwold

13 maart 2017 14:15

Precies een maand geleden was de laatste thuiswedstrijd van St.-Anna. En op 19 februari jl. de laatste wedstrijd die St.-Anna gespeeld heeft. Het werd wel weer eens tijd voor een wedstrijdje.

Tekst: Piet J. Keizer

Afgelopen zondag kwam Ruinerwold op bezoek. Gezien het aantal punten (27) zal Ruinerwold zich wel handhaven in deze klasse. St.-Anna daarentegen moet er nog zo'n 10 a 15 punten bij halen om dat ook te doen.

De volgende mensen begonnen aan de wedstrijd. Jouke Bosje, Johan Dijkstra, Geert Scheer, Jari Braaksma, Sytze-Jorrit Jorritsma, Erwin Riemersma, Pieter Jan Plat, Jan Dirk Faber, Jarco Kingma, Jorn de Jong en Harmen Visser.

Over het eerste kwartier van de wedstrijd valt er weinig te melden. Beide partijen speelden wat op zeker. Even aftasten hoe het staat. Nadat in de 18de minuut een Ruinerwold-speler een gele kaart kreeg brandde de wedstrijd wat los. Er werd wat meer risico genomen. Pieter Jan Plat schoot in de 20ste minuut voorlangs en een paar voorzetten van Harmen Visser kwamen niet goed aan.

De uitblinker bij Ruinerwold was de keeper, want in de 22ste minuut kon St.-Anna op voorsprong komen, maar hij redde toen een paar keer heel goed op schoten van dichtbij.

Een minuut later weer een gele kaart voor een Ruinerwold-speler. Een fysiek sterke ploeg gooide zo nu en dan de beuk er in. Toch zou St.-Anna op voorsprong komen. In de 27ste minuut werd met een snelle combinatie Harmen Visser vrij voor het doel gezet en zijn intikker betekende 1-0.

Lang kon St.-Anna hier niet van genieten want vier minuten later stond het alweer 1-1. Via een prima combinatie kwam een speler van Ruinerwold vrij voor doel en kon van dichtbij gemakkelijk scoren.

Beide ploegen bleven aanvallend spelen waardoor er aan beide kanten kansen ontstonden. Zo redde de keeper van Ruinerwold op een hard schot van Harmen Visser en moest aan de andere kant Jouke Bosje redding brengen na een kopbal tegen de lat.

Na een gele kaart voor Sytze-Jorrit redde de keeper van Ruinerwold nog een keer uit een corner. Tot de rust bleef het 1-1

In het begin van de 2de helft was Ruinerwold de betere partij wat resulteerde in een drietal corners. Pas in de 55ste  minuut de eerste kans voor St.-Anna. Pieter Jan Plat schoot toen in vrije positie in de handen van de keeper. De zeer actieve Jarco Kingma deed dat twee minuten later ook.

Drie minuten later werd het 2-1 voor Ruinerwold toen de St.-Anna-verdediging de voorwaartsen van Ruinerwold wat teveel vrijheid gaf en een bekeken schotje zomaar bij de 2de paal in het doel verdween.

Vijf minuten later een terechte gele kaart voor Geert Scheer. Ondanks weer een aantal corners voor Ruinerwold leek St.-Anna weer wat beter in de wedstrijd te komen. De uitstekende doelman van Ruinerwold redde in de 72ste minuut weer goed op en schot bij de 1ste  paal.

Hierna een paar verse krachten in het veld bij St.-Anna. Jurre Brouwer en Joris Kolkman kwamen in het veld voor Jorn de Jong en Jari Braaksma. Wat meer aanvallend vermogen. De inzet bij St.-Anna bleef goed en dat resulteerde in de 80ste  minuut in de verdiende gelijkmaker. Een snel genomen vrije trap van Jarco Kingma kwam bij de vrijstaande Pieter Jan Plat en zijn harde schot verdween onhoudbaar in het doel.

Hierna niet veel echte kansen meer of het moest zijn een redding van de keeper uit een corner van St.-Anna. In blessuretijd kreeg Harmen Visser nog een gele kaart.

Het bleef 2-2 en dat was in mijn ogen wel een goede uitslag. Harmen Visser speelde goed en had één van zijn betere wedstrijden. De volgende thuiswedstrijd is pas weer op 9 april a.s. Volgende week naar Grou en daarna eerst ook nog twee uitwedstrijden: tegen MKV en Olyphia.