KNVB wedstrijdformulier en spelerspas

23 maart 2017 17:00

Met ingang van volgend seizoen gaat de KNVB een aantal veranderingen toepassen in het amateurvoetbal. Het gaat om het mobiel digitaal wedstrijdformulier en de digitale spelerspas die beide via de nieuwe Wedstrijdzaken-app zullen worden gerealiseerd.

Het amateurvoetbal stapt volgend seizoen namelijk over naar het mobiel digitaal wedstrijdformulier. Het invullen van het wedstrijdformulier zal vanaf dan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app op een smartphone of tablet gaan.

De nieuwe app is dit seizoen gebruikt en getest in het zaal- en veldvoetbal en de ervaringen van voetballers, bestuursleden en scheidsrechters zijn dermate positief dat met ingang van volgende seizoen volledig wordt overgegaan naar het nieuwe systeem.

Met deze app kost het invullen van de wedstrijdformulieren minder tijd en moeite. Dit betekent minder administratief werk en voor vrijwilligers is het erg belangrijk dat er minder tijd verloren gaat.

Via bijeenkomsten, online informatie en persoonlijk contact zal de KNVB de komende periode alle verenigingen en wedstrijdofficials ondersteunen bij de introductie van het mobiel digitaal wedstrijdformulier. Op KNVB Assist zal alle beschikbare informatie worden gepubliceerd.

Spelerspassen
Onderdeel van de Wedstrijdzaken-app zijn ook de digitale spelerspassen. Hierdoor worden de huidige plastic spelerspassen met ingang van volgend seizoen afgeschaft. De uitlevering van deze passen stopt op zeer korte termijn. Per 4 maart jl. is het daarom, voor dit lopende seizoen, toegestaan om te spelen met een geldige officiële legitimatie in plaats van een spelerspas. Verlopen spelerspassen hoeven vanaf maart niet meer vernieuwd te worden. In de toekomst zal een spelerspas ook niet meer verlopen; dit proces gaat volledig digitaal.

Bron: KNVB