Teleurstellend verlies St.-Anna tegen Peize

23 oktober 2017 18:45

Na de prima overwinning vorige week tegen Stadspark stond er nu weer een thuiswedstrijd op het programma. Nu tegen Peize dat 5 punten minder had dan St.-Anna. Op papier zou dit een overwinning kunnen worden. Wanneer de spelers hetzelfde spel als vorige week kunnen laten zien moet dit volgens mij mogelijk zijn.

Tekst: P.J. Keizer

Trainer Sido postma startte met de volgende spelers. Jort Kuiphof, Klaas Jan Bijlsma, Johan Dijkstra, Pieter Jan Plat, Jan Dirk Faber, Gerlof Glazema, Karen Sedrakjan, Harmen Visser, Geert Scheer, Jari Braaksma en Erwin Riemersma.   Er zijn van die wedstrijden waar je veel over kan schrijven, maar er zijn ook wedstrijden waar niet veel over de thuisclub te melden is. Dit was er zo één. St.-Anna had het direct al lastig tegen een fel startend Peize. Ze zaten fel op de bal en combineerden veel beter en daardoor kwam St.-Anna er niet aan te pas. Met de lastige tegenwind was het een kwestie van tegenhouden. Als je de afgeslagen bal dan ook nog steeds naar een tegenstander speelt, wordt het een lastige middag.

In de eerste helft één kansje voor St.-Anna toen Pieter Jan Plat in de 9e minuut naast schoot. Toch had St.-Anna op voorsprong kunnen komen wanneer de scheidsrechter voor een handsbal in het strafschopgebied had gefloten, maar hij wuifde dit weg.

In de 13e minuut werd het 1-0 voor Peize. Uit een vrije trap redde doelman Jort Kuiphof fraai ten kostte van een corner. Maar uit die corner kon de geheel vrijstaande Peize speler bij de 2e paal inkoppen.

Ook hierna kon St.-Anna niet onder de druk van Peize uitkomen. Het was veel te onrustig met teveel balverlies waardoor Peize kansen kreeg om de score nog voor de rust te vergroten. Dat dit niet gebeurde was misschien wel de verdienste van Keeper Jort Kuiphof van St.-Anna. De beste man bij St.-Anna. Ruststand derhalve maar 0-1.   De trainer van St.-Anna moest wat doen. Sytze Jorrit Jorritsma en Nebras Almansary kwamen in het veld voor Klaas Jan Bijlsma en Karen Sedrikjan. En met de stevige wind mee hopende dat het beter zou gaan. Helaas was dit niet het geval. Na twee minuten in de 2e helft was het al 0-2 voor Peize uit een vrije  trap.

Peize bleef de veel betere ploeg en kreeg nog veel kansen voor een hogere uitslag. Gelukkig voor St.-Anna redde de keeper nog een paar keer goed. Na een uur spelen moest St.-Anna ook nog met 10 man verder toen Dirk Jan Faber wegens natrappen met rood van het veld moest. Twee minuten later geel voor een Peize-speler. In de 64e minuut eindelijk een schot op doel, maar Gerlof Glazema schoot hoog over en Dat deed Sytze Jorrit in de 80e minuut ook. Frappant was wel dat St.-Anna met 10 man beter speelde en wat dreigender werd dan met 11 man.

In de 82e minuut had men met een beetje geluk op 1-2 kunnen komen. Een hoge kopbal terug op doel kon de doelman van Peize nog net op tijd overtikken. Hierna kregen Geert Scheer en Sietze Jorrit Jorritsma nog een gele kaart waardoor de rekening van de KNVB nog wat hoger werd.

Verder gebeurde er niet veel meer of het moest zijn dat Peize in de 89e Minuut nog een corner mocht nemen. De 5 minuten blessuretijd was teveel. Een verdiende overwinning voor Peize.

Volgende week uit tegen GVAV moet het beter. Een week later de derby tegen DTD thuis.