Klien Sjiet (186): Weerman Jan en Wales of toch niet…?

4 maart 2018 13:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 9.

Weerman Jan (1)
Als ik ooit tien wensen mag doen, dan zit er ongetwijfeld een wens tussen dat er nooit meer winter zal zijn, maar altijd zomer. Met mij denken velen zo, maar er zijn ook mensen die de extreme kou juist geweldig vinden. Zij kunnen niet wachten om de schaatsen onder te binden. Ik daarentegen kon vroeger niet wachten totdat ik de schaatsen onderweg doen kon. Maar goed, het gevolg van het extreme koude weer is dat de velden in De Waaie vanaf dinsdag dicht zijn.

Mies
Mies Bouwman overlijdt op maandag. Vroeger zag ik graag naar haar programma’s. Inderdaad, in het begin was het met de pyjama aan, haartjes nat van het douchen en met een schaaltje Nibbit-ships op schoot. Eerst Q&Q en/of Sandokan en How The West Was Won en dan Mies. Waarom vertel je dit allemaal? Dit heeft toch niets met voetbal te maken? Klopt. Maar er gebeurt deze week niets op lokaal voetbalgebied en de column moet hoe dan ook verschijnen. En zoals Johan Derksen wel eens heeft gezegd: “Wij maken een programma voor voetballiefhebbers; dat hoeft niet altijd over voetbal te gaan.” Welnu, dat is met mijn column net zo. Houd hiermee maar volop rekening in deze column.

Weerman Jan (2)
Was het maandag steenkoud, dinsdag is het glúppende koud.

Weerman Jan (3)
Was het maandag steenkoud, dinsdag glúppende koud, woensdag lijkt het Siberië wel. De KNVB heeft het gehele voetbal voor het weekend nu al afgelast.

Weerman Jan (4)
Was het maandag steenkoud, dinsdag glúppende koud, woensdag leek het wel Siberië en vandaag is het groeten uit Antarctica. Wat een grote idioot, die winter!

Koud water
Donderdagochtend blijkt dat er boven in de badkamer geen druppel koud water meer uit de kraan komt. Onder wel. Wat is dat nou weer? In militaire dienst heb ik wel geleerd hoe om te gaan met alleen koud water, maar het omgaan met alleen heet water was er niet bij. Dus met het telefoonnummer van Beverwijk binnen handbereik onder de douche. De woningstichting komt al snel en is er een hele tijd mee bezig, maar weet het probleem gelukkig wel op te lossen. Het blijkt dat de extreme koude wind pal op de kruipruimte naast de badkamer blaast waardoor de daar lopende leidingen bevroren zijn.

Dag, Wales
Heb ik jullie het verhaal wel eens verteld van de acht mannen die in het eerste weekend van maart naar Wales gingen om daar de wedstrijd Swansea tegen West Ham United te bezoeken? Nee? Dan klopt dat wel, want er is geen verhaal. De columnist zou met Paulus Akkerman, Rudy Fopma, Arnold Haanstra, Menno Hoekstra, Frank van Loon, Ronald Riemersma en Robert de Vries vrijdagochtend vertrekken, maar op de vroege donderdagavond wordt bekend dat de vlucht niet doorgaat vanwege de extreem slechte weersomstandigheden. Weg uitstapje. Alle mannen zullen de vrijdag ietwat verdwaasd hebben rondgedwaald op het Bildtse land, omdat ze Engelse grond onder hun voeten hadden verwacht. Een jetlag in omgekeerde volgorde, laten we het zo maar noemen.

Tot de volgende week.