Klien Sjiet (187): Vrijwilligerswerkluw, website down, halve finale en koffie verkeerd

12 maart 2018 16:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 10.

Vrijwilligerswerkluw
Dat het gehele voetbal er het weekend ervoor uit was gegooid en ons snoepreisje naar Wales eveneens werd afgeblazen, heeft dat ook zo zijn voordelen, zo blijkt: onverwachte vrije dagen. Omdat ik in dat weekend druk bezig ben met vrijwilligerswerk, kan ik het met mijn ‘eenmanszaak’ permitteren om een vrijwilligerswerkluwe week in te stellen. Ja, dat is een door mij zelf bedacht woord. Alleen het nodige doen en voor de rest lanterfanten. Ook wel eens lekker.

Tol
Doorgaans ben ik voor niemand en niets bang. Zo, dat is een boute uitspraak…. Maar voor de tandarts heb ik toch wel enige angst, beken ik eerlijk. Vooral als je weet dat er iets dient te worden gerenoveerd en waar vooraf een uur voor ingepland is. Welnu, dat gebeurt dinsdagochtend. Ik lig nog maar net of ik krijg twee grote spuiten te verwerken. Nou, dan weet ik wel hoe laat het is. Maar aan de andere kant: goed dat het verdoofd kan worden natuurlijk. En de tandarts kient het goed uit, want na een uur op de behandeltafel te hebben gelegen, tol ik de behandelkamer uit.

Scheidsrechters
De hele week wordt er druk gezocht naar scheidsrechters voor drie thuiswedstrijden. Dat lukt op een gegeven moment. Een zucht van verlichting maakt echter al snel plaats voor een zucht van ergernis: de tegenstander van Zaterdag 1 meldt zich namelijk af vanwege te weinig spelers.

Website down
Vanaf vrijdag kunnen de kinderen zich opgeven voor de AH Wassenaar Voetbaldagen en de opgave gaat als een speer. Die speer gaat zo snel, veronderstel ik, dat de site overbelast is. Dat is het echter niet; het berust op louter toeval. De website van onze club is down evenals alle clubsites die aangesloten zijn bij Voetbalassist. Een DDos-aanval. Omstreeks 4.00 uur is de storing verholpen. Het gevolg is wel dat alle facebookberichten van deze week nogmaals op onze facebookpagina worden geplaatst. De site is namelijk gelinkt aan facebook.

Halve finale
In één van mijn voorgaande columns gaf ik aan dat Vrouwen 1 door was naar de volgende ronde. Voordat mensen ongerust worden: dat is nog steeds zo, maar vrijdagavond word ik er door trainer Sido Postma fijntjes op gewezen dat het niet alleen de volgende ronde is, maar tevens de halve finale. Dit maakt de prestatie van het team alleen nog maar meer bijzonder.

Laat
Pas om 17.00 uur is zaterdag de laatste wedstrijd op sportpark De Waaie. JO19-1 speelt tegen Balk en wint met 3-1. Eer Balk weer thuis is, zal het omstreeks 20.30 uur zijn…

Koffie verkeerd
Zondagmiddag natuurlijk naar DTD. Die heb ik wel eens de knuffelclub genoemd, omdat het een sympathieke club is waarbij je altijd gastvrij wordt ontvangen. Een minpunt daar is daar echter altijd de koffie, want die is niet te zuipen. Van die automatenkoffie. Twee kuipjes melk kan de smaak ook niet opwaarderen. Toch eens denken aan andere koffie…? Het bier is trouwens wel lekker en heerlijk koud. Maar ja, dat komt ook niet uit een automaat.

Tot de volgende week.