Gelijkspel St.-Anna tegen GVAV Rapiditas

19 maart 2018 17:15

Onder zeer koude omstandigheden moest St.-Anna afgelopen zondag aantreden tegen de nummer twee van de ranglijst. GAVC Rapiditas kwam op bezoek.

Tekst: Piet J. Keizer

Ondanks dat St.-Anna in de 1ste helft de harde wind in de rug had was GVAV de betere ploeg in het begin. Gelukkig voor St.-Anna gingen een paar schoten over en naast. In de 6de minuut pas een schot van Timo Bijma, maar ging over het doel.

Hierna gebeurde er tot de 33ste minuut nagenoeg niets om over te schrijven. Zo nu en dan eens een corner of een vrije trap, maar dat leverde allemaal niets op.

Maar toen werd het plotseling 1-0 voor St.-Anna. Een schot op doel van Dirk Jan Faber verdween niet onhoudbaar via de handen van de keeper in het doel.

In de 35ste minuut een grote kans vrij vanaf rechts voor GVAV, maar Geert Scheer kon het schot voor de doellijn tot corner verwerken.

In de 39ste minuut ging een goede schietkans van Timo Bijma over het doel. Karen Sedrakjan was toen al in het veld gekomen voor de geblesseerd geraakte Sietse Jorrit Jorritsma.

In de laatste minuten van deze 1ste helft had St.-Anna misschien wel de 2-0 kunnen maken, maar door de harde wind vielen de vrije voorzetten net niet goed voor de St.-Anna-spitsen. Ruststand 1-0.

In de 2de helft was het vaak eenrichtingsverkeer. GVAV had de harde wind mee en St.-Anna moest zich beperken tot tegenhouden en vaak alleen maar verdedigen. Doelman Kuiphof redde in de 51ste minuut op een hard schot. In de 60ste minuut werd een doelpunt van GVAV terecht afgekeurd wegens hands.

Gerlof Glazema kwam toen in het veld voor Roar van Dellen. In de 64ste minuut pas de 1ste kans voor St.-Anna: Dirk Jan schoot toen de bal naast het doel.

In de 77ste minuut redde doelman Kuiphof van St.-Anna weer op een laag en hard schot. Drie minuten later de 1ste gele kaart van de wedstrijd voor Karen Sedrakjan. De vrije trap wist Geert Scheer tot corner te verwerken.

Zou St.-Anna de overwinning dan toch over de streep kunnen trekken? Nee, dus, want twee minuten later werd het toch verdiend 1-1. Een hoge voorzet van GVAV leek een makkelijke prooi voor de St.-Anna-verdediging. Door een aarzeling bij St.-Anna van “wie gaat deze bal pakken?” profiteerde de GVAV-spits en tikte de bal in het doel.

Vijf minuten voor tijd ging een vrije trap van St.-Anna over het doel. Hierna nog een paar opstootjes waardoor er nog een aantal gele kaarten werden uitgedeeld. Twee voor een GVAV-speler en één voor Timo Bijma.

De wedstrijd eindigde in 1-1 en daar mocht St.-Anna gezien de 2de helft tevreden mee zijn.

Volgende week naar Peize.