St.-Anna terecht onderuit tegen Oerterp

7 mei 2018 7:15

St.-Anna is veilig. Laat dat hopelijk voor de selectie niet het signaal zijn om niet meer scherp te zijn. Want wat St.-Anna in Ureterp tegen Oerterp liet zien, was niet om naar huis te schrijven, maar toch voelt de verslaggever zich verplicht om dat wel te doen. Eigenlijk kan het verslag in één zin worden beschreven: terecht verlies voor St.-Anna.

Natuurlijk, het voetbalt toch anders als je nergens meer voor speelt en de tegenstander, in dit geval Oerterp, wel. Maar om dan in grote delen van de wedstrijd niet thuis te geven, kan natuurlijk ook niet.

De eerste vijfentwintig minuten speelde St.-Anna nog goed. Dat mag ook gezegd worden. Weliswaar was de thuisploeg meteen feller dan St.-Anna, maar de gasten deden nog goed mee. Wat schrijf ik? St.-Anna had de score kunnen openen, maar de inzet van Gerlof Glazema in de 17de minuut belandde op de paal.

Nadat Oerterp echter de 1-0 scoorde, was, zo bleek later, de wedstrijd gespeeld. Oerterp was dus feller, wonnen daardoor de meeste duels en kregen grote kansen. Dankzij doelman Jort Kuiphof, die een aantal prachtige reddingen verrichte, bleef St.-Anna kans houden op een goed resultaat, al viel dat niet mee tegen een overheersend Oerterp.

Na die bewuste 25 minuten was de scherpte er dus af en kansen kreeg St.-Anna mede daardoor niet. Men mocht blij zijn dat de thuisclub de vele kansen niet benutte, want anders was St.-Anna al voor rust op een onoverbrugbare achterstand gezet. Nu was de ruststand 1-0.

De meegereisde supporters van St.-Anna hoopten in de tweede helft een ander (lees: beter) St.-Anna te zien te krijgen, maar helaas was dat niet het geval. Had St.-Anna de bal, dan was men die ook meteen weer kwijt. Kansen kregen de gasten ook nauwelijks.

Oerterp wel. Van die vele kansen werden er twee benut: in de 63ste en 80ste minuut waardoor de eindstand 3-0 werd. Dit betekende dat Oerterp de tweede periode pakte.

En St.-Anna? Het is niet te hopen dat op deze manier de competitie afgesloten wordt. De scherpte moet er weer komen, want niemand wil toch dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat? Bovendien is de selectie het aan de trouwe supportersschare verplicht om de laatste wedstrijden nog even alles te geven. Te beginnen met de thuiswedstrijd zondag 13 mei a.s. tegen LSC 1890.