Eeuwige topscorerslijst: Pieter Jan Plat nadert Rudy Fopma

10 juni 2018 20:15

In een ver verleden werd beweerd dat het puntenrecord van kaatser Hotze Schuil nooit, maar dan ook nooit verbeterd zou gaan worden. Totdat Piet Jetze Faber in de jaren negentig het wel wist te realiseren. Sindsdien staat hij bovenaan in het eeuwige kaatsklassement.

Dit verhaal gaat ook op wat betreft Rudy Fopma. Jarenlang de onbetwiste leider van het eeuwige topscorersklassement van onze club. Niemand zou hem ooit kunnen achterhalen, laat staan: inhalen. Maar jullie raden het al: het is niet langer onmogelijk.

Door zijn negentien doelpunten dit seizoen nadert Pieter Jan Plat koploper Rudy. Er scheiden nog dertien doelpunten tussen Rudy en Pieter Jan.

Hieronder de nieuwe stand tot en met het seizoen 2017-2018. Voor de goede orde: doelpunten uit de FVB-tijd zijn niet meegeteld evenals de doelpunten in de nacompetitie.

1. Rudy Fopma 130
2. Pieter Jan Plat 117