Drukbezochte quiz met een onverwachte epiloog

15 oktober 2018 16:45

Zestien teams deden er mee aan de quizavond op zaterdagavond 13 oktober jl. Het werd een uiterste gezellige avond en alles was perfect georganiseerd.

De activiteitencommissie had net als de vorige editie de vragen zelf samengesteld. Na de pauze bleken de toppers van daarvoor weggevaagd te zijn en werd het team ‘4+1’ de winnaar. Of toch niet…?

Het waren weer verrassende, maar ook weer prachtige vragen en ook de twee fotorondes waren opmerkelijk, maar zeer interessant. Veel groepjes gingen uiteindelijk de mist in met de Shownieuws-ronde. Mede hierdoor maakte bijvoorbeeld het groepje dat halverwege bovenaan stond een vrije val en eindigde als achtste.

Nadat alles opgeteld was bleek het groepje ‘4+1’ dus de winnaar te zijn geworden. Groot applaus volgde en de beker werd uitgereikt. Iedereen wilde met de winnaars op de foto hetgeen ook geschiedde. Het was één en al feestvreugde en jolijt.

Daar was de daaropvolgende ochtend echter niet veel meer over. De groepjes die meer pinten hadden gehaald dan punten, zaten letterlijk en figuurlijk met een kater thuis, maar toen moest de epiloog nog komen.

Die kwam op zondagmiddag tegen 13.30 uur. Toen biechtte een lid van het winnende team op dat hij niet helemaal eerlijk had gespeeld. Het is hem te prijzen dat hij deze wroeging uitsprak en na afloop van de wedstrijd kreeg hij in de kantine de microfoon in de hand geduwd en ten overstaan van alle aanwezigen zei hij ‘Sorry’ en overhandigde de beker aan de leden van het team De Reservebank die tweede was geworden en nu dus tot winnaar werd uitgeroepen.

Hiermee was alles afgedaan en iedereen tevreden en werd de humor er natuurlijk van ingezien.