Update Vrouwen 1

11 november 2018 16:45

Het is alweer drie wedstrijden geleden dat er een verslag op de site verscheen van Vrouwen 1. Hoogtijd voor een update.

De eerste wedstrijd tegen Be Quick in Dokkum eindigde in 0-0 en dat was uit St.-Anna oogpunt bekeken toch echt twee punten te weinig al dacht de coach van BQ daar anders over. Het betere veldspel en kansen waren toch echt voor ons maar de paal, de goede keepster en allerhande lichaamsdelen zaten een treffer in de weg. Tuurlijk had BQ ook mogelijkheden maar als ploeg geven wij toch echt weinig kansen weg en anders is onze goede keepster nog altijd met goede reddingen in staat om de nul te houden.

Het vervolg was een thuiswedstrijd tegen Bergum. Op dat moment koploper met één punt voorsprong op ons; dus deze wedstrijd moest in winst omgezet worden en dat gebeurde ook. Twee mooie goals van ons en één lelijke van Bergum (maar die telt echter ook gewoon) maakte dat deze wedstrijd in 2-1 winst eindigde met als bijkomende bonus de koppositie.

Dan afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen Wolvega dat op een 8e positie bivakkeerde en net als ons de punten goed gebruiken kon. We begonnen de wedstrijd onrustig en omdat Wolvega in de beginfase messcherp was kon het gebeuren dat een lange bal op de spits keurig tot doelpunt werd gepromoveerd. Na dat doelpunt ging Wolvega in de achteruit en werd door ons gepoogd met combinatievoetbal er doorheen te komen. Dit lukte mondjesmaat. Gelukkig is er dan nog een tweede helft om het één en ander recht te zetten en dat lukte. Het voetbal werd steeds beter en dreigender en na wat omzettingen en de rentree van Pytrik na lang blessureleed kwam Wolvega er helemaal niet meer aan te pas. Twee schitterende goals gaven een terechte uitslag weer van 2-1.

De koppositie is verstevigd met inmiddels drie punten voorsprong op de nummer twee en als er aankomende zaterdag gewonnen wordt, is nacompetitie in ieder geval een feit, omdat we dan de eerste periode hebben gewonnen.