‘De klaine Bildtse Kemedy’ komt met compilatie

2 februari 2019 14:45

Wat schrijven jullie daar…? ‘De klaine Bildtse Kemedy’ (kBK) komt met een compilatie…? Verklaart u nader.

Eigenlijk is het heel simpel: haast alle zestien optredens vanaf 2004 zijn opgenomen. Dit betekent dat er veel materiaal is dat er maar blijft liggen zonder dat er iets met gedaan wordt.

In 2011 is er weliswaar een liveoptreden geweest met een show waarin de mooiste stukjes van 2004-2010 bijeen waren gebracht. Dit was naar aanleiding van het 80-jarig bestaan van onze club. Hieraan deden niet alleen de huidige cabaretleden mee, maar ook de kemedyianten van het eerste uur.

Nu is er een andere situatie. De leden van de kBK laten een compilatie maken van de mooiste stukjes door de jaren heen. Het initiatief hierin komt van Jan Keizer van het Bildts filmhuus. Hij gaat hier de komende tijd mee bezig. Zodra dit klaar is, wordt dit natuurlijk uitgebracht en is het voor iedereen toegankelijk om het te zien.

Verder is het de bedoeling dat Jan alle gefilmde optredens gaat archiveren voor het Bildts Aigene, afdeling film. Op den duur worden dan ook de optredens vanaf 2004 op youtube gebracht.

Wil je kijken wat Jan zoal op internet heeft uitgebracht, ga dan naar facebook of youtube. Als je Bildts filmhuus intoetst, dan ben je er al.