JO11-1 zaalvoetbalkampioen

4 februari 2019 8:30

Op een koude regenachtige dag ben ik gevraagd als verslaggever van JO 11-1. Het is prima weer om een dag binnen te verblijven en verwend te worden met spannende wedstrijden en heerlijke koffie in de van Harnezaal te Tzummarum.

Tekst: Susan Postma

Team 11-1 bestond uit: keeper Redmer en de spelers Wessel, Djeraldo, Jörgen, Sipke- Jan, Ingmar, Thijs en Rodi. Het team zat in een poule met nog drie andere teams, DFC 11-1, SC Berlikum, 11-1 en VV Sint Annaparochie 11-2.

De jongens stonden na twee eerdere rondes op een eerste plaats met een prachtig doelpuntensaldo van 22, maar met maar 3 punten verschil op DFC was spanning dan ook voelbaar bij beide teams, maar vooral bij het publiek.

De eerste wedstrijd speelden de jongens direct tegen DFC en beide teams begonnen zeer sterk. Coaches Paulus en geblesseerde Jesmer hadden gekozen voor een 1-2-1-formatie.

In de 6de minuut werd er door prachtig combinatiewerk een eerste goal gemaakt door Sint Anna. DFC gaf zich nog zeker niet gewonnen en had ook mooi aanvallen, maar het lukte niet om te scoren. In de 10de minuut werd er opnieuw gescoord door Sint- Anna.

Met ses punten voorsprong op de nummer twee en een hoog doelpuntensaldo zag je dat ze minder scherp begonnen tegen Sint- Anna 11-2. Dit zorgde voor dat er voor beide teams kansen waren, maar waren de Jongens van Sint Anna 1 net iets trefzekerder wat resulteerde in een 1-0 overwinning.

Tegen SC Berlikum had coach Paulus de mannen weer scherp en kon het publiek genieten van mooie combinaties en dit resulteerde maar liefst in een 4-0 overwinning.

En na het in ontvangst nemen van het eremetaal werden de mannen weer verwend door hun Sponsor Eethus De Kaai met patat en wat lekkers. Een prachtige afsluiting van een meer dan geslaagd Jeugdfutsal Noordwest Friesland zaalvoettoernooi van Sint Anna 11-1.