De Olde Veste gesloopt

17 februari 2019 10:15

Na vorige week zeer onnodig puntverlies te hebben geleden in de ‘windwedstrijd’ tegen Oranje Nassau stond deze zaterdag de druk er vol op. Er werd namelijk aangetreden tegen de nummer 2 die maar 4 punten achter stond: De Olde Veste (Steenwijk).

Thuis kregen we tegen deze tegenstander in de laatste minuut de gelijkmaker nog om de oren en was het een pittig potje geweest. Toch waren we de eerste helft niet scherp en fel genoeg en werd er dus ook niet goed gevoetbald.

Omdat de tegenstander in een hoger tempo moest voetballen/druk zetten dan de capaciteiten aan konden, werd het een draak van een eerste helft met toch Olde Veste als bovenliggende partij. Wel dreiging, maar niet echt gevaarlijk. Wij creëerden nagenoeg niets.

in de rust werd duidelijk aangegeven dat het echt beter moest: meer pit, beleving, inzet en beter voetbal. Na een paar omzettingen en duidelijke instructies gingen de dames met nieuwe energie het veld op. Echter was het eerst de tegenstander die hun grootste kans van de wedstrijd kreeg: na een doorbraak op rechts werd de bal hard op de paal geschoten.

Maar al snel werd duidelijk dat St.-Anna voetballend meer in haar mars had dan de gastvrouwen en steeds vaker werden er goede combinaties op de mat gelegd en waren de eerste kleine kansen een feit.

Toch kregen we deze wedstrijd maar één grote kans en waar we soms te weinig scoren uit de vele kansen was het nu meteen, mooie lob over de keeper, raak. Met nog twintig minuten te spelen ging Olde Veste over op alles of niets en ondanks enkele hachelijke situaties werd het niets voor de Steenwijkers.

De scheidsrechter die zich in de eerste helft al ontpopte als thuisfluiter deed daar in de tweede helft nog een schep bovenop. Voorbeelden: alle vijf keer dat onze grensrechter vlagde voor buitenspel floot hij niet. Menig vrije trap was gewoon onterecht en hij was ook niet te beroerd om de bal meters naar voren te leggen om zo dicht bij onze goal te komen. Blessuretijd meer dan 10 minuten. Enige vorm van partijdigheid valt misschien nog te billijken, maar dit ging veel te ver. Blij zijn wij dan ook met scheidsrechters als Germ Bouma en Paulus Akkerman die gewoon normaal en goed fluiten.

Met drie heerlijke punten in de tas en de verontschuldigingen vanwege hun gedrag van de coach van Olde Veste was het een fijne terugreis naar St.-Annaparochie.