Kranig werend St.-Anna verliest met 1-3 van kampioenskandidaat Hoogezand

22 april 2019 20:30

Voor paasmaandag 22 april stond voor St.-Anna de lastige thuiswedstrijd tegen Hoogezand op het programma. De uitwedstrijd werd destijds met 10-3 verloren, dus nu tijd om een en ander recht te zetten.

Tekst: Willem Hiemstra

Onder prachtige weersomstandigheden, voor veel publiek en met scheidsrechter Ronny Lemstra uit Mildam kwam St.-Anna met de volgende opstelling het veld op : in het doel Jort Kuiphof en verder Jari Braaksma, Geert Scheer, Erwin Riemersma, Jorn de Jong, Gideon Swanson, Sytze Jorrit Jorritsma, Marc Bakker, Melvin Hempenius, Korne Bosch en Dirk-Jan Faber. Bij de St.-Anna ontbraken door blessures de steunpilaren Pieter Jan Plat en Harmen Visser.

De  beginfase was voor de bezoekers. Met goed combinatiespel werd St.-Anna in de verdediging gedrongen en al na vier minuten was het raak. In eerste instantie redde doelman Kuiphof nog uitstekend, maar bij de tweede inzet was hij kansloos, 0-1.

Doelman Kuiphof moest vaker in actie komen en deed dat met veel verve. In de dertiende minuut de eerste kans voor de thuisclub, maar de inzet van Melvin Hempenius werd door de doelman van de bezoekers gekeerd.

Hoogezand bleef het  beter voetballende team, St.-Anna probeerde met veel inzet een hogere score te voorkomen en dat gelukte uitstekend. De verdediging gaf weinig kansen weg en na een half uur spelen schoot Korne Bosch van de gastheren de bal na een goede actie helaas over het doel van de tegenstander.

Na de drinkpauze vijf minuten voor de rust opnieuw een kans voor St.-Anna, maar de kopbal ging ook nu over het doel. Ruststand 0-1.

Een minuut na de rust leken de gasten op 0-2 te komen, maar doelman Kuiphof was onvermurwbaar. Marc Bakker werd na een kwartier vervangen door Nebras Almansary en ook Korne Bosch en Gideon Swanson ondergingen hetzelfde lot ten gunste van Jurre Brouwer en Timo Bijma

Een schot van Jorn de Jong kwam in de handen terecht van de doelman van Hoogezand en vervolgens moest doelman Kuiphof van de gastheren  na twintig minuten in de tweede helft de bal uit het net halen bij een geplaatst schot, 0-2.

St.-Anna leek verslagen, maar ging allerminst bij de pakken neerzitten. Een kwartier voor tijd werd het zelfs 1-2. Na goed doorzetten van Nebras Almansary kwam de bal terecht bij Jurre Brouwer en dat betekende een doelpunt.

St.-Anna ging strijdlustig op zoek naar de gelijkmaker, maar die zou er niet meer komen. Wel werd het in blessuretijd nog 1-3. Doelman Kuiphof tikte een doorgebroken speler in het stafschopgebied onderuit hetgeen een penalty en tevens een rode kaart voor deze doelman betekende. Geert Scheer mocht in het doel plaats nemen, maar was niet instaat de prima ingeschoten strafschop te keren.

Eindstand 1-3, een toch keurige prestatie van een gehavend elftal tegen een bepaald niet oppermachtig Hoogezand.