Meiden MO17 sluiten seizoen in stijl af

11 juni 2019 18:00

Afgelopen weekend hebben de meiden van MO17 meegedaan aan een internationaal grenslandentoernooi te Bocholtz in Limburg. Met twee busjes zijn we vrijdag 7 juni jl. afgereisd naar het zuiden om daar in de avond het bivak op te slaan.

Een tent van 6x6 meter plus twee kleinere tentjes voor leiding en begeleiding werd de uitvalsbasis voor het event. De luchtbedden en tassen een plekje geven om daarna eens de omgeving te verkennen. In de feestelijk aangeklede kantine had de organisatie voor het weekend een DJ geregeld, DJ Flügel. Deze was prima in staat om de over het algemeen wat jongere teams (MO17/MO19) vertier te bieden. De overige damesteams verkozen ervoor om een eigen feestje voor de eigen tent of om met de buren een feestje te bouwen. Wat tot in de vroege uurtjes duurde.

MO17 werd ingedeeld bij een damesteam uit Wolxheim (Frankrijk), een damesteam uit Rüningen (Duitsland), damesteam uit Union Tomesch (Duitsland) en een MO19 team uit Geldrop. Fysiek deden de meiden voor niets en niemand onder maar het ontbrak iedere keer de bal het laatste zetje in het doel te geven. Op zaterdagmorgen 09:30 uur werd de aftrap verricht tegen het team uit Frankrijk, snelle, behendige en fysiek sterke dames met een handige snelle rechtsbuiten. Deze dame zorgen ervoor dat halverwege de wedstrijd de bal achter Marrit verdween. Met een kleine voetbeweging rolde de bal net voor ons aan de verkeerde kant van de paal in het doel.

De dames uit Union Tomesch kunnen vergeleken worden met het eerste van St.-Anna. De boel goed rond laten gaan, snelheid op meerder linies en dan is het knap dat de meiden deze wedstrijd maar op 0-1 wisten te houden. Dan maar eens de krachten vergelijken met een MO19 uit Nederland. Een gelijkwaardige wedstrijd met kansen over en weer. Een mooi schot van St.-Anna had beter lot verdiend en dan komen oude voetbalwetten op tafel: als jezelf niet scoort doet de tegenstander dit wel. Ook deze werd met 0-1 verloren. Al met al een hele mooie poule  waarin de meiden als 4de zijn geëindigd.

’s Middags hadden de meiden even tijd voor zichzelf. Even een het dorp in om wat boodschappen te doen of lekker op bed even bijkomen. ’s Avonds met elkaar aan de maaltijd om daarna tijd aan jezelf te besteden. Opmaken voor een (lange) nacht met de muziek, licht en confetti van DJ Flügel. Verder zal ik hier niet over uitweiden want: “What happens in Bocholtz, stay’s in Bocholtz.”

Zondagmorgen om 09:30 uur, het zonnetje er volop bij,  moest er wederom aangetreden worden voor het vervolg van het toernooi. Niet iedereen was even fit, maar dat mocht de pret niet drukken. In een fantasie-opstelling door de meiden zelf bedacht, werd er gestart tegen een damesteam van Jong Holland. Achtereenvolgens passeerden een damesteam uit Lerchenberg(D) en een MO19 team uit Heerhugowaard de revue. De laatste wedstrijd werd wonderbaarlijk gewonnen al is het de leiding tot op heden niet bekend wie verantwoordelijk waren voor de doelpunten.

De organisatie, prima verzorgd overigens, had voor ieder deelnemend team aandacht in de vorm van een aandenken dan wel een beker. Stuk voor stuk werden de aanvoersters naar het bordes geroepen om hun prijs in ontvangst te nemen. Douchen en in de “gestructureerde organisatie”, al spreekt de leiding meer van chaos, je eigen spullen weer verzamelen, de busjes weer in en omstreeks 16:00 uur werd de reis naar t noorden weer ondernomen. Moe maar voldaan kwamen we zondagavond aan in De Waaie. Een prachtig en zeer geslaagd weekend om mee te maken voor speelsters en leiding.