De seizoensstart van Vrouwen 1

2 oktober 2019 0:00

Na een toch wel rommelige voorbereiding met oefenwedstrijden die afgelast werden, speelsters die op vakantie gingen en kleine en grotere pijntjes bij diezelfde speelsters, was afgelopen zaterdag de tweede competitiewedstrijd.

In de beker werd twee keer verloren en de eerste competitiewedstrijd eindigde wat ongelukkig in 2-2 tegen Vitesse ‘63. Be Quick ‘28 uit Zwolle was te gast op sportpark ‘De Waaie’, waar de harde wind deze wedstrijd zeker van invloed was.

De eerste helft was op een paar mooie aanvallen van ons na van beide kanten rommelig. Halverwege de eerste helft resulteerde een van die mooie aanvallen over rechts in een schitterende lob en dito doelpunt van Aafke en dus de voorsprong. In de rust zijn er 2 wissels en trainer Raymond die de puntjes op de i zet.

De eerste 10 minuten van de tweede helft probeert Be Quick wat aan de achterstand te doen, maar uitgespeelde kansen levert dit niet op. Zo rond de 65e minuut is het Esther die een goede diepe bal geeft die door de keeper verkeerd ingeschat wordt en zodoende met 1 stuit in de goal belandt. Verder dan een paar pittige overtredingen komt Be Quick niet en vooral Jildou is daar het slachtoffer van en kan de laatste 10 minuten niet verder. Dat deze overtreding slechts geel opleverde was uiterst merkwaardig, maar aan de stand veranderde niks meer.

Conclusie: 2 gespeeld, 4 punten, verdedigend als team heel sterk, maar voetballend kan het zeker nog veel beter. En aan dat laatste wordt op trainen dan ook hard gewerkt.