Dropskot (5)

7 oktober 2019 6:45

Paul Feenstra vertelt in zijn column over zijn belevenissen op sportpark ‘De Waaie’, maar ook daarbuiten.

Te laat
Zoals bekend is Jantine Boterhoek één van de kreaze vrouwen van de voetbalvereniging. Leuke meid die Jantine, mááár....... ze heeft vaak de pech om net te laat te komen bij de training of de wedstrijd. Pech is het goede woord, want zo is poes wel eens op het verkeerde moment ontsnapt, de autosleutels zijn natuurlijk heel vaak weggeglipt en heeft ze zelfs al eens een heuse reiger vlak voor de wedstrijd voor de auto gehad. Afgelopen zaterdag was al helemaal een pechdag voor Jantine, want wat stond er op de app van de trainer te lezen? "Ik kom eraan, moet nog even de zoenscene van SpangaS zien". Ja dan zit ook alles tegen.

Waar gebeurd
Afgelopen zaterdag, achter de bar. "Haalstou die tosty út ’t tosty-izer? "Hoe mot dat?"

Zevenklapper
Of je nou wint of verliest, voetballen doe je met z'n allen. Toch wil het wel 's helpen als je spits er in één wedstrijd zeven keer scoort. Dat gebeurde zaterdag bij Harlingen-St.-Anne MO15. Nynke vd Kooi was in bloedvorm en scoorde alle doelpunten van St.-Anna van de met 4-7 gewonnen wedstrijd. Leve Nynke, leve Ons!

Achterhoekse humor
8-1. Zondag had het eerste een makkie tegen Geel Wit. Berry Kolkman wilde bijna Wagenborg al bellen, omdat er volgens hem "Lang geen tien tegengoals op de  boot passen."

Bildtse humor
Tijdens de voorbereiding van het eerste liep Timo naar de zijkant om zijn moeder een klein stukje tand te geven die hij had verloren.Piet de Haan aanschouwde het geheel en vroeg luidruchtig aan het slachtoffer: “Wat nou jong, bist dyn melktandsys an 't wisselen?”