Klien Sjiet (220): Rustig, noodklok en mopperen

23 december 2019 9:00

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 51.

Rustiger
Het is goed merkbaar dat we de winterstop naderen. Het aantal wedstrijden slinkt. Hierdoor valt er ook steeds minder te beleven. Het wordt stiller in ‘De Waaie’. Sterker: het ís stil, want voor dit weekend staan er maar drie wedstrijden gepland en het betreft alle keren een uitwedstrijd. En jullie gaan merken dat er ook niet veel te beleven valt in deze column.

Noodklok: meedoen aan zaalvoetbaltoernooi senioren
Jordy Miedema appt mij dinsdagavond en spreekt zijn zorgen uit over de opgave tot nu toe aan het Oudejaarstoernooi voor senioren op zondag 29 december a.s. Ik stel hem gerust met het feit dat de meeste voetballers zich in de laatste week opgeven. Maar dat is het nu, heren en dames! Wij willen natuurlijk wel dat het toernooi doorgaat. Het zou daarom geweldig zijn dat iedereen elkaar enthousiasmeert om mee te doen aan het altijd gezellige toernooi. En als extra service hierbij de gegevens van Jordy waarbij jullie je kunnen opgeven: [email protected], 06-10506421. Ook wat betreft de jeugdtoernooien kan de opgave veel beter. Jeugdleden, geef je zo snel mogelijk op.

Cabaret
Woensdagavond komen de leden van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’ voor het eerst dit jaar bij elkaar voor de leesrepetitie. Op zo’n eerste avond is er nog gelegenheid om met de tekst te spelen, zeg maar; te schrappen, te veranderen of toevoegen. Hierna is de tekst definitief.

Kaarten
Door andere verplichtingen elders kan ik vrijdagavond niet deelnemen aan de kaartavond. Maar als ik later op de avond alsnog in de kantine arriveer, valt meteen op dat de deelname weer heel goed te noemen is. Als ik goed geteld heb, zijn er acht tafels omringd met kaarters.

Kerstkaart 1ste
Zaterdagochtend ligt er een kerstkaart in de bus, afkomstig van het eerste elftal. Vind ik een mooi gebaar. Het eerste heeft alle doelpuntensponsoren een kaart gestuurd met de goede wensen en een selectiefoto van het eerste. Voor doelpuntensponsoren die wat krap bij kas zitten, is de eerste helft van het seizoen wel even slikken trouwens, want het eerste heeft veel doelpunten gescoord.

Mopperen
Maar dat scoren gaat de laatste weken wel duidelijk moeizamer. Zoals ik vorige week ook al aangaf, snakt het eerste naar de winterstop. Het gaat stroef. Er is een aantal spelers geblesseerd en het moet gezegd: alle tegenstanders zijn de laatste tijd feller dan St.-Anna. Zondag verliest het team zelfs voor de eerste keer dit seizoen, omdat Mildam veel feller is. Natuurlijk, de natuurgrasvelden zijn zwaar, maar daar kunnen we niet alles op schuiven. Als er in Mildam een wedstrijd mopperen was, dan wonnen de supporters van St.-Anna glansrijk. Maar goed, dit moet geen wedstrijdverslag worden. Na de winterstop wordt er vast een ander vaatje aangeslagen en daaruit getapt, om maar eens een cliché te gebruiken. En op positief te eindigen: St.-Anna is winterkampioen!

Column
Voor de winterstop komt er nog één column die op donderdag 2 januari a.s. zal verschijnen. Iedereen prettige feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar toegewenst.

Tot de volgende week.