Dropskot (12)

1 maart 2020 12:30

Paul Feenstra vertelt in zijn column over zijn belevenissen op sportpark ‘De Waaie’, maar ook daarbuiten.

Weer
In december had ik het in Dropskot al over decemberbluesachtigweer. Nu zijn we 1 maart en hebben nadien nog maar één buitje en één stormpje gehad. Wel een buitje en stormpje van drie maanden lang. Vaak ben ik positief, maar wat een vreselijk K-weer hebben we nog steeds. Ik wil ijs en ijs en sneeuw in de winter. Wie weet wie ik daarvoor moet bellen? Piet Paulusma? De SGP? Het AZC? Het coronavirus? Je moet toch iemand de schuld kunnen geven.

Oud
Bram, ôns Bram, is twintig jaar en heeft al een paar jaar verkering met Phoenix, een leuke meid uit het verre Heemskerk. Leuk maar er is één probleempje: zij is op 29 februari pas 5 jaar oud geworden. Of dat ook nog wat te jong is, vraag je je dan, als bezorgde hait, af. "Ni hait, at ik aansen 'n ouwe bok fan 72 bin dan lait der 'n mooi strak dinky fan 18 naast mij, dat hyt infestere.” Tja, ôns Bram snapt dat.

Athene
Jordy Miedema schoof zaterdag even bij de wereldverbeteraars aan de bar aan. Jordy was namelijk bij Bayern München geweest en had daarvan foto's op FB gezet. Prachtig natuurlijk. Maar Jordy is al naar een -tig stadions geweest: Celtic, Dortmund, Madrid, Liverpool, Manchester en noem maar op. Niks is te gek voor Jordy. Of er nog een plek is waar hij nog graag heen wil en waar hij nog niet is geweest, was de meest logische volgende vraag van de wereldverbeteraars. Athene is het volgende doel van Jordy, alhoewel hij nog geen specifieke club voor ogen heeft. Maar gelukkig konden de mannen aan de bar wel wat tips doorgeven, AEK Athene, Olympiakos, Panetolikos, Panatinaikos, Altroimitos en papalaatmijnpiemellos. Keuze genoeg.

DWP
Ik had wat uitdaging nodig en dus bezocht ik voor het eerst van mijn leven Sint Johannesga. De MO15 is gepromoveerd en moet zodoende ook wel eens wat verder weg te voetballen. Vandaar. Leuke mensen daar en een leuke entourage. Wat ook leuk is dat ze hun voetbalvereniging vernoemd hebben naar een witte paal: De Wite Peal. Ik durf te beweren dat dit de enigste club in het hele heelal is die hun club naar een paal vernoemd heeft. Enfin, ik een praatje maken met de plaatselijke leider en zeg ik: “Jim hewwe 't hier mooi foornander en wat 'n prachtig mooi treningsfeld hewwe jim hier lêgen.” “Dankjewol”, was het antwoord, "maar dat kin wol kloppe, want wy trene hjir ek nooit.” Mmmmm…

Zon
Zit ik hier nog steeds te mailen, komt er zowaar een mager zonnetje tevoorschijn.
Doet me gelijk denken aan hele leuke dingen die we gaan doen. Vrijdagavond is de jaarlijkse speurtocht, Ook speelt zaterdagavond 13 maart a.s. Rent A Band in de kantine. Ook beginnen deze week de repetities voor het seumersproky. Ook moet de klaailandgamescommissie maar weer eens bij elkaar komen. Ook ga ik volgende week naar Tina Turner.
Tjeetjemeneetje, de eerste hormonen beginnen te zweven, leve de lente!