In deze bijzondere tijd een bericht van het bestuur

8 april 2020 16:45

Allereerst hopen wij dat het met alle leden, vrijwilligers, supporters, sponsoren en andere betrokkenen bij de vv St.-Annaparochie goed gaat. Dit geldt ook voor hun naasten. Gezondheid is en blijft het allerbelangrijkste.

Geen reuring in De Waaie, geen parkeerterrein vol met fietsen, maar vooral geen voetbal op de velden.

Waar we op 9 maart jl. nog het idee hadden dat we op zaterdag 14 maart een mooi feestje gingen vieren in de kantine, zitten we nu bijna allemaal thuis. Alleen wanneer het echt noodzakelijk is gaan we naar buiten/naar het werk.

Er mag momenteel niet gezamenlijk gesport worden en de KNVB heeft, heel verstandig, besloten om het voetbalseizoen niet af te maken. Sneu voor de teams die op kampioenskoers lagen, maar eigenlijk voor iedereen die lol heeft in het spelletje, de trainingen, de kleedkamerhumor en de sociale contacten in en om het veld.

Dit jaar helaas ook geen Stannemet, de kermis die we altijd met veel plezier samen organiseren met Stichting De Waaie en de kaatsvereniging: geen Klaailandgames, 35+en, kaatsen en voetballen en vooral ook geen mooie feesten in de tent.

Het missen van de kantine-inkomsten en de inkomsten vanuit de kermis doet ons als vereniging wel pijn. De meeste vaste kosten gaan namelijk wel gewoon door. Wij zijn een gezonde vereniging die een stootje kan opvangen, maar al te lang moet dit ook weer niet duren. Als bestuur blijven we achter de schermen druk bezig met de gevolgen die dit voor ook ons, als vereniging, heeft. Daarbij trekken we waar het kan samen op met andere voetbalverenigingen, maar uiteraard ook met Stichting De Waaie en de kaatsvereniging.

Gelukkig komen er vanuit de overheid en de KNVB compensatiegelden beschikbaar, maar dit zal helaas bij lange na niet de schade dekken.

Maar laten we niet klagen, want momenteel zijn er belangrijkere zaken in de wereld. Wij willen eindigen waarmee wij ook begonnen zijn: laten wij met z’n allen hopen dat iedereen gezond blijft, dat bij de start van het nieuwe seizoen deze periode achter ons ligt en dat we ons weer heerlijk kunnen uitleven op ons prachtige sportpark De Waaie.

En at 't allegaar over is, motte wij nander maar gau weer 's opsoeke op en in De Waaie (meskien motte wij d'r wel 'n fesy fan make!)