Jelle Posthumus lid van verdienste KNVB

21 oktober 2013 9:30

Bij de laatste regiovergadering van de KNVB in Grou is Jelle Posthumus door de KNVB benoemd tot lid van verdienste van de KNVB. Dit gebeurde op woensdag 16 oktober jl.

Hij kreeg deze onderscheiding voor zijn vrijwilligerswerk bij de KNVB en bij onze club. Voor zowel onze club als de KNVB heeft hij zich jarenlang ingezet.

Met name bij onze club heeft Jelle een enorme staat van dienst. Begin jaren zeventig is Jelle als jeugdtrainer begonnen. In 1979 kwam hij in het bestuur en jeugdcommissie. In laatst genoemde orgaan zat de clubman zeven seizoenen en als bestuurslid nam hij in 2000 afscheid.

Maar Jelle heeft meer functies bij onze club uitgeoefend: wedstrijdsecretaris, consul, secretaris, seniorencoördinator, voorzitter van de voetbaltechnische commissie, kantinevrijwilliger, voorzitter van de jubileumcommissie ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan en jeugdleider.

Tegenwoordig zit Jelle in de organisatie van de kermismaandagvoetbalwedstrijd en is hij voorzitter van de Club van 50.

Na de bekerwedstrijd van zaterdagavond 19 oktober jl. stond het bestuur even stil bij deze onderscheiding. Voorzitter Ronald Riemersma riep Jelle naar voren en overhandigde hem een bos bloemen.